پرهیز از ادبیات ایدئولوژیک عامرانه و بایدها و نباید‌ها رمز موفقیت آثار به نگارش درآمده در حوزه‌ی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی ادبیات باشگاه خبرنگاران امروز عصر، مراسم رونمایی از 15 جلد از کتابهای" آن روزها" که به همت بنیاد ادبیات داستانی در مرکز نشر آثار انقلاب اسلامی در سالن سرچشمه با حضور" سید علی صالحی" معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 


" سید علی صالحی"  در این مراسم با اشاره به آنکه در سالهای اخیر آثار زیادی در حوزه‌ی انقلاب اسلامی به نگارش درآمده و منتشر شده افزود: این آثار معمولا در سه دسته تقسیم می‌شود که از جمله آنها می‌توان به آثار علمی، پژوهشی و آکادمیک و آثار مبتنی بر اسناد اشاره کرد.

وی گفت امروزه آثار آکادمیک و مبتنی بر اسناد به میزان کمی و کیفی مناسبی رسیده است اما ما در حوزه‌ی آثار به نگارش درآمده با نگاه فرهنگ سازی هنوز به کف انتظارات خود نرسیده‌ایم و این نیازمند تلاش بیشتر است. 

وی در ادامه بیان نکاتی در مورد چگونگی بهبود وضعیت آثار فرهنگ ساز در حوزه‌ی انقلاب اسلامی را لازم دانست و اظهار داشت: ما هنوز کتاب را یک رسانه که در آن تیتر مهم است نمی‌شناسیم.

وی افزود: در اصل کتاب در کشور ما در ادبیات رسانه تعریف نشده و بالعکس در ادبیات آموزش و پرورش به صورت ویژه‌ای تعریف شده است. 

به گفته‌ی صالحی هیچ وقت طرح ترافیکی آثار به نگارش درآمده در حوزه‌ی ادبیات انقلاب اسلامی با نگاه فرهنگ سازی بسیار مهم بوده و چنین معیارهای ظاهری نباید کم اهمیت تلقی شود.
 
در ادامه‌ی این مراسم مهران عباسی دبیر اجرایی کتاب‌های آن روزها با اشاره به  نبود حمایت کافی از خلق و انتشار این آثار در سالهای 87 به بعد گفت: در سال 90 با مراجعه به بنیاد ادبیات داستانی با حمایتی برادرانه از سوی محمد حسنی مدیرعامل این بنیاد مواجه شدم که این امر ما را به ادامه‌ی کار ترغیب داد. 

به گفته‌ی دبیر اجرایی کتاب‌های آن روز‌ها حمایت در خلق چنین آثاری حرفی برای گفتن دارد که نمی‌توان انکارش کرد. 

گفتنی است؛ که بنابر گفته‌های دست اندرکاران خلق آثار 15 جلدی آن روزها این کتابها که در آغاز حرفی 30 جلدی بوده‌اند امروز و با گذشت 35 سال از شکوفایی انقلاب اسلامی منتشر شده‌اند در صورتی که پیش بینی شده بود برای سی‌امین سال شکوفایی این انقلاب تاریخی رونمایی و منتشر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار