يک معترض به طرح هاي گسترده جاسوسي آمريکا از جلسه علني مسئولان دستگاه اطلاعاتي آمريکا و نمايندگان کنگره اخراج شد و هنگامي که افسر پليس در حال خارج کردن وي از سالن جلسه بود خواستار توقف طرح هاي جاسوسي آمريکا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شماري از اعضاي گروه موسوم به کد صورتي که از معترضان به طرحهاي جاسوسي آمريکا هستند در جلسه کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا که با حضور جيمز کلپر رييس دستگاه اطلاعاتي آمريکا و ژنرال کيت الکساندر رييس آژانس امنيت ملي آمريکا برگزار شد عينکهاي بزرگي به چشم زده بودند که روي آنها نوشته شده بود «جاسوسي را متوقف کنيد.»

در آغاز صحبتهاي جيمز کلپر فردي که به نشانه اعتراض به طرح هاي جاسوسي آمريکا يک عينک قرمز رنگ بزرگ به چشم داشت به درخواست مايک راجرز رييس کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا که رياست اين جلسه را نيز به عهده داشت توسط افسر پليس به خارج منتقل شد. اين فرد هنگامي که در حال اخراج از جلسه بود گفت جاسوسي را متوقف کنيد.

در طول صحبت هاي ژنرال کيت الکساندر و جيمز کلپر چندين معترض در حالي که عينکهاي بزرگ و نوشته هايي در دست داشتند پشت سر اين دو مسئول بلندپايه اطلاعات امريکا قابل مشاهده بودند.

يکي از معترضان در پايان جلسه با صداي بلند از کلپر سئوال کرد چرا به علت جاسوسي از کل جهان عذرخواهي نمي کنيد؟ چرا حريم خصوصي افراد را نقض مي کنيد و حتي از متحدانمان نيز جاسوسي مي کنيد. جاسوسي از ديگران کمکي به بهبود امنيت ما نمي کند. اين جاسوسي واقعا مسخره است و ديگر مردم آمريکا حرفهاي شما را باور نمي کنند. اما کلپر و الکساندر بدون پاسخ به اين سئوالات جلسه را ترک کردند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار