بخش اول مستند "هنر محیطی" مجید موثقی در آلمان تدوين شد.

"مجید موثقی" کارگردان و تهیه کننده مستند "هنر محیطی" در خصوص تدوین این فیلم به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: تدوین بخش اول مستند "هنر محیطی" در آلمان و شهر برلین به همراه توماس اشمیت و فیلیپ گروموف به پایان رسید.
 
وی افزود: تصاویر گرفته شده در جنگل ابر شاهرود نمایشگاه هیروشیما، کویر لوت، شهداد کرمان و تهران را به مدت 1 ماه در آلمان و شهر برلین انتخاب و تدوین کردیم و مجدد برای فیلمبرداری بخش دوم این مستند به ایران آمدم.
 
موثقی اظهار داشت: این مستند علاوه بر هنر محیطی به زندگی واقعی گروه "پنج باز" هم می پردازد و البته یکی از اعضا این گروه در آمریکا زندگی می کند و نا تصاویر گرفته شده از زندگی شخصی وی را از طریق اینترنت دریافت و به پروژه اضافه می‌کنم.

این مستند ساز درخصوص تصاویر باقیمانده از این اثر عنوان کرد: چون "هنر محیطی" یک مستند چهار فصل است تصاویر باید طبق فضای موجود در فیلم انتخاب شود که این کار قدری زمانبر است.

وی بیان کرد: تصویربرداری این مستند تا زمستان ادامه خواهد داشت و پس از اتمام پروژه مجدد براي تدوین به آلمان و شهر برلین سفر کرده و اثر را برای نمایش جهانی آماده خواهم کرد.

موثقی در ادامه افزود: "هنر محیطی" هنر نوپا در کشورمان است که تا به امروز جدی گرفته نشده و یکی از مشکلات آن در ایران بازگشت نداشتن سرمایه آن است اما خوشبختانه هنرمندان این عرصه با وجود این مشکلات در پویایی و زنده نگاه داشتن آن کوشا هستند.

وی خاطرنشان کرد: این هنر در ایران به مسائل اجتماعی و انسانی توجه دارد و تنها تخصص طبیعت و عناصر مربوط به آن نیست بلکه شامل یک فضای سه بعدی در جاهی مختلف است که تاکنون آثار تولید شده در این زمینه در جشنواره های داخلی و بین المللی خوب درخشیدند.

انتهاي پيام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار