اول ذیحجه، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) بعنوان روز ازدواج نامگذاری شده است. ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می‌کرد. در این پیوند، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گروه سلامت روان شبکه رادیویی سلامت همزمان با گرامیداشت هفته خانواده و روز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) ویژه برنامه «در سایه سار خوشبختی» را امروز دوشنبه 15 مهر ماه روی آنتن برد. 

مهناز خرمرودی، مدیر گروه سلامت روان شبکه رادیویی سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این گروه بصورت تخصصی به موضوع سلامت روان و خانواده می پردازد، گفت: اگر تمامی افراد سالم باشند؛ اما تحت نظر خانواده نباشند از سلامت روان برخوردار نیستند. از این رو هدف اصلی گروه سلامت روان رادیو سلامت ارتقاء آگاهی مخاطبان در زمینه سلامت روان است.

وی با بیان اینکه در راستای اهداف و برای رسیدن به یک زندگی و خانواده سالم باید الگو داشته باشیم، ادامه داد: ویژه برنامه «در سایه سار خوشبختی» بر اساس باورهای دینی و الگوی دینی مردم طراحی و در روز پیوند آسمانی حضرت زهرا(س) و حضرت (ع) از رادیو سلامت پخش شد. 

خرمرودی در ادامه اظهارکرد: ما الگوی زندگی سالم، پویا و متکامل را در زندگی حضرت زهرا(س) داریم. یک پیوند آسمانی که در زمینه های اجتماعی، عاطفی، تربیتی و ... الگوست. ما اقتدار تربیتی را در زندگی حضرت زهرا(س) مشاهده می کنیم و در حال حاضر تمامی اطلاعات علمی در زندگی ایشان قابل مشاهده است.

مدیر گروه سلامت روان شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه اگر فرد زندگی را بلد باشد می تواند موفق باشد، خاطرنشان کرد: گروه سلامت روان شبکه رادیویی سلامت در طول سال برنامه های مختلف کارگاهی، ترکیبی و نمایشی با موضوعات متعدد کودک، ازدواج، اختلالات و ... را تولید و پخش می کند تا به مهارت آموزی مخاطبان و افزایش آگاهی مردم دست یابد.

در سایه سار خوشبختی

سیما غفاری،  سردبیر و تهیه کننده برنامه رادیویی «در سایه سار خوشبختی» در این باره گفت: این برنامه با هدف ترویج ازدواج آسان و راحت از شبکه رادیویی سلامت پخش شد که در آن دکتر محمد رضا فرنقی زاده، مشاوره خانواده به مباحث ملاک های ازدواج خانواده پرداخت. همچنین دکتر ابوالفضل جاریانی، رئیس انجمن پرستاران ایران با حضور در برنامه به ملاک های ازدواج و زندگی شخصی خود پرداختند و همسر وی نیز دکتر زهرا خلیلی، متخصص قلب و عروق بصورت تلفنی میهمان برنامه بودند. همچنین حاج آقا احمد صادقی، کارشناس مذهبی نیز پیرامون اهمیت ازدواج در قرآن مباحثی را بیان کردند.

وی با اشاره به بخش نمایشی ویژه برنامه «در سایه سار خوشبختی» بیان کرد: در این ویژه برنامه بصورت طنز راه ها و ملاک های انتخاب همسر را در 3 نسل گذشته، حال و آینده بررسی کردیم.
غفاری در پایان خاطرنشان کرد: گروه سلامت روان شبکه رادیویی سلامت در طول سال در برنامه های مختلفی همچون صبح زندگی، سایبان آرامش و خانه ما به موضوع مهم ازدواج می پردازد.  

میزان رضایتمندی مخاطبان از برنامه 

در ادامه، بهناز شفیعی درباره ویژه برنامه «در سایه سار خوشبختی» گفت: این ویژه برنامه خوب بود؛ چرا که مخاطبان با آن به راحتی ارتباط برقرار کردند و میزان اثرگزاری برنامه های رادیویی را از طریق حجم و محتوای پیامک ها و تلفنهای مخاطبان با سازمان و همچنین برخوردها و بیانات بیرون از محیط می توان متوجه شد.

وی در پایان اظهارکرد: شبکه رادیویی سلامت طی دو سال اخیر با برنامه سازی های مدون و با بهره گیری از کارشناسان با تجربه و برگزاری کلاس های آموزشی برای برنامه سازان توانسته است بر روی مخاطبان تاثیرگزار باشد.

بهره گیری از نمایش و طنز در رادیو سلامت 

امین قاضی، بازیگر نیز در خصوص ویژه برنامه «در سایه سار خوشبختی» گفت: بخش نمایشی ویژه برنامه «در سایه سار خوشبختی» در 3 آیتم اجرا شد که در این بخش ازدواج و ملاک های ازدواج در دهه های 40، 70 و آینده بصورت طنز بیان شد.

وی ادامه داد: به طور نمونه در دهه 40 رضایت خانواده در ازدواج بسیار مهم بود که امروزه این رضایت از خانواده ها نسبت به گذشته کمرنگ تر شده است. همچنین در گذشته آیین ازواج خیلی سنتی و زیبا برگزار می شد؛ ولی امروز به صورت تجملاتی برگزار می شود و در آینده نیز افراد از طریق ایتنرنت خواستگاری می کنند.

قاضی افزود: بخش نمایشی اگر طنز باشد، مردم لحظاتی را لبخند می زنند و طنز نیز بیشتر در ذهن افراد می ماند و ما اگر مسائل اجتماعی را از دیدگاه طنز و نمایش ارائه کنیم قطعا در ذهن مخاطبان باقی می ماند و موضوع در ذهن افراد ماندگار می ماند.

وی در پایان اظهارکرد: امروز مردم نیازمند هنر، محیطی شاد، جامعه سالم و پر نشاط هستند و طنز می تواند بر روی این مردم اثر گذار باشد.
برچسب ها: سلامت ، رادیو ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
مهریه سنگین+عدم ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
در اکثر جوامع، مرگ یکی از زوج‌ها موجب پایان یافتن پیوند ازدواج می‌شود، و در جوامع تک‌همسری، این امکان برای شریک دیگر وجود دارد که مجدداً ازدواج کند. گاهی اوقات، ازدواج مجدد با گذشت دوره‌ای از سوگواری انجام می‌شود.

در بسیاری از جوامع نیز، طلاق راهی برای خاتمه دادن به پیوند ازدواج است. هم‌چنین در برخی جوامع ممکن است ازدواج ممنوع باشد، در این قبیل جوامع طبقه سیاسی حاکم اعلام می‌دارد که به هیچ عنوان کسی نباید ازدواج کند. در هر دو نوع جامعه، مردم دلواپس آزادیِ ازدواجِ مجدد یا ازدواج هستند. از سوی دیگر، بعد از طلاق ممکن است یکی از زوج‌ها مجبور شود نفقه بپردازد.

اینکه هر دو زوج حق دارند نسبت به طلاق رضایت داشته باشند، تنها طی دهه‌های اخیر در کشورهای غربی به رسمیت شناخته شد. در ایالات متحد آمریکا، نادرست نبودن عملِ طلاق، نخستین بار در سال ۱۹۶۹ در کالیفرنیا به رسمیت شناخته شد و نیویورک آخرین ایالتی بود که این موضوع را در سال ۱۹۸۹ به رسمیت شناخت.
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۶:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
کاش به جوانان سبک زندگی سالم و معیارهای صحیح انتخاب همسر بیشتر گفته شود.
آخرین اخبار