مسئول معاونت پرستاری وزارت بهداشت در قبال انتشار خبرهایی مبنی بر حذف معاونت پرستاری در وزارت بهداشت گفت: این موضوع را تایید نمی کنم و تا به امروز نیز وزیر بهداشت تصمیمی برای حذف این معاونت نگرفته است.

دکتر مسعود فلاحی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پرستاران نیمی از کادر درمانی وزارت بهداشت را تشکیل می دهند و احتیاج دارند که تصمیم هایی که در رابطه با حیطه کاری آنها گرفته می شود، تخصصی باشد گفت: البته در وزارت بهداشت اداره کل پرستاری و دفتر پرستاری برای تصمیم گیری در خصوص ابعاد مختلف کاری آنها وجود دارد اما در خواست پرستاران این بود که معاونت پرستاری در وزارت بهداشت تشکیل شود تا در سطح بالای وزارت بهداشت، نماینده ای برای تصمیم گیری و سیاست گذاری های مربوط به پرستاران وجود داشته باشد. 
 
وی در پاسخ به این سوال که طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر لغو معاونت پرستاری عنوان شده افزود: این موضوع را اصلا تایید نمی کنم و اتفاق خاصی هم در وزارت بهداشت نیفتاده است در واقع ماجرای انتشار چنین شایعاتی این بوده که مصوباتی که در خرداد ماه به تصویب رسیده قرار است دوباره بازنگری شوند که یکی از این مصوبات هم در دولت قبل اضافه شدن معاونت پرستاری به مجموعه معاونت های وزارت بهداشت بوده است و چون این مصوبه مربوط به خرداد ماه بوده احتمال لغو آن وجود دارد. 
 
فلاحی اظهار کرد: تا الان هیچ گونه بحثی مبنی بر لغو این معاونت صورت نگرفته و حتی طی گفتگويی که بنده با وزیر بهداشت در هفته گذشته داشتم نظر وي هم این است که قرار نیست این معاونت حذف شود چراکه این معاونت در وزارت بهداشت تعریف شده است. 
 
وی خاطرنشان کرد: اگر تصمیم به حذف این معاونت گرفته شود ابتدا کارهای کارشناسی آن باید انجام شود تا تصمیم قطعی در این خصوص اعلام گردد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.