دفترچه انتخاب رشته حاوی ظرفیت پذیرش و سایر شرایط و مقررات همزمان با انتخاب رشته دستیار پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است.

انتخاب رشته محل در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از صبح امروز چهارشنبه ۲۷ تیر آغاز شده و داوطلبان مجاز به مدت ۵ روز فرصت دارند تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه اول مرداد  ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه انتخاب رشته حاوی ظرفیت پذیرش و سایر شرایط و مقررات همزمان با انتخاب رشته در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فعال شده است. داوطلبان می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

کارنامه حاوی اطلاعات ورودی داوطلب و سهمیه ها بر اساس بررسی مدارک، نمره کل از ۶۰۰ و رتبه کل بر اساس نمره کل از ۶۰۰ و سایر رتبه ها در هر سهمیه است.

بورسیه و شرایط آن

بورسیه نیروهای مسلح شامل استفاده از ظرفیت مازاد می‌باشد. حداکثر یک نفر در هر رشته در سقف ظرفیت‌های اعلامی می‌تواند بورسیه شود.
مزایای پذیرش به صورت بورسیه نیروهای مسلح به این صورت است که پذیرفته‌شدگان از بدو پذیرش به استخدام رسمی آن نهاد (مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) درخواهند آمد و از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند خواهند شد. پذیرش با استفاده از بورسیه در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها ممکن نیست!

تعهد خدمت

تعهد خدمت به این معنا است که پذیرفته‌شدگان باید پس از اتمام تحصیل در مناطق محروم استان‌ها به ارائه خدمات پزشکی بپردازند. تعداد مورد نیاز در هر رشته و محل تعهد به صورت دقیق مشخص شده است.
همچنین، پذیرفته‌شدگان بورسیه نیروهای مسلح، موظف به انجام تعهدات خدمت در مناطق تعیین شده هستند و از تغییر رشته و انتقال به دیگر مناطق محروم منع شده‌اند!

تعهد به مناطق محروم

داوطلبانی که از بورسیه استفاده نمی‌کنند نیز ممکن است ملزم به تعهد خدمت در مناطق محروم باشند.

مدت زمان تعهد خدمت

بسته به رشته و محل خدمت، مدت زمان تعهد متفاوت است و باید به این مورد توجه ویژه‌ای داشت.

 انتقال و تغییر رشته

برای پذیرفته‌شدگان بورسیه، انتقال به دیگر رشته‌ها یا مناطق محروم امکان‌پذیر نیست.

برای جزئیات بیشتر به متن کامل دفترچه مراجعه نمایید.

دفترچه انتخاب رشته پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.