گوگل و ویز دو مورد از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌های ناوبری در جهان هستند.

کاربرانی که می‌خواهند نقشه‌های گوگل را کنار بگذارند، معمولاً Waze را نصب می‌کنند، در حالی که کاربرانی که از Waze ناامید شده‌اند به Google Maps می‌روند. این نشان می‌دهد که انتخاب بین آنها کار دشواری است بنابراین ما مقایسه‌ای بین این دو برنامه خواهیم کرد.

رابط کاربری: هر برنامه‌ای به یک رابط کاربری واضح نیاز دارد که استفاده از آن را آسان کند. هیچ کس رابط‌های به هم ریخته را دوست ندارد و مطمئناً هیچ کس دوست ندارد با استفاده از یک برنامه یاد بگیرد. همه این نکات برای اپلیکیشن‌های ترابری اهمیت دو چندانی دارند. رابط باید تمیز و به راحتی قابل خواندن باشد، زیرا راننده برای به دست آوردن اطلاعات مورد علاقه خود به بیش از یک نگاه سریع به صفحه نیاز نداشته باشد. 

اینجاست که Google Maps بر Waze پیروز می‌شود. اگرچه طراحی مجدد Waze که شامل رنگ‌های جدید و به روز شده در حالت‌های روز و شب بود برای همه مناسب نبود، اما استفاده از Google Maps به طور کلی آسان‌تر است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد نقشه، مسیر و پیچ بعدی را به راحتی مشاهده کنید، و رابط کاربری در یک صفحه نمایش بزرگتر مانند Android Auto و Apple CarPlay منطقی‌تر است.

در این زمینه، به رویکرد کارتونی و رنگارنگ UI که سال‌ها متداول بوده است، پایبند است، اما زبان‌های طراحی جدید و مدرن سبک‌های بصری واضح‌تر و مدرن‌تری را پیشنهاد می‌کنند. Waze به ارسال هرزنامه به کاربران با اطلاعات ناخواسته، مانند حال و هوای دیگر کاربران ادامه می‌دهد، بنابراین ممکن است متوجه شوید که رابط کاربری را فقط برای به دست آوردن یک تجربه ساده و تمیز تغییر می‌دهید.

اطلاعات ناوبری: پس از استفاده منظم از Google Maps و Waze، واضح‌ترین چیزی که هر کسی می‌تواند متوجه شود این است که ناوبری در Google Maps بسیار آسان‌تر و راحت‌تر به نظر می‌رسد. Waze به نوبه خود داده‌های بیشتری را به سمت کاربر پرتاب می‌کند تا جاده را قابل پیش بینی‌تر و ایمن‌تر کند، اما اگر رانندگان همچنان به صفحه نمایش نگاه کنند ممکن است حواس پرتی را افزایش دهد.

در حالی که گزارش‌های ترافیک چیزی است که Waze را خاص می‌کند و به طور قابل توجهی به تجربه رانندگی ایمن‌تر کمک می‌کند، تجربه کلی ناوبری مزاحم‌تر به نظر می‌رسد. برای مقابله با این موضوع، می‌توانید هنگام رانندگی با استفاده از برنامه روی صفحه Waze، هشدار‌های صوتی را غیرفعال کنید، بنابراین می‌توانید بدون اعلان‌هایی که مجبور شوید چشم‌هایتان را از جاده دور کنید، روی رانندگی تمرکز کنید.

ناوبری معیوب: هیچ کس نمی‌خواهد برنامه ناوبری او در میانه راه کار خود را متوقف کند تا او را بدون راهنمایی برای پیمودن مسیر پیشنهادی رها کند. متأسفانه، تجربه‌ای بی عیب و نقص در رفت و آمد چیزی است که بسیاری از ما هنوز رویای آن را می‌بینیم. Google Maps و Waze هر دو ممکن است دچار مشکل شوند، حتی زمانی که در اندروید اجرا می‌شوند، مردم تصور می‌کنند که برنامه Google پایدارتر است، اما اینطور نیست. با این حال، بسیاری از این مشکلات ناشی از مشکلات مربوط به اتصال GPS یا خود دستگاه است. در اینجا هر دو برنامه هر از چند گاهی با اشکال مواجه می‌شوند.

فقدان ویژگی ها: هر دو برنامه فاقد عملکرد اولیه‌ای هستند که کاربران از چنین نرم افزار‌های پیشرفته‌ای انتظار دارند. Google Maps برای همه کاربران سرعت سنج ندارد، در حالی که Waze این ویژگی را ارائه می‌دهد. Waze به نوبه خود حالت آفلاین ندارد. این ممکن است بر کاربرانی که در مناطقی با سیگنال سلولی متناوب رانندگی می‌کنند تأثیر بگذارد. Waze همچنین برای دانلود و آپلود گزارش‌های ترافیکی به اتصال اینترنت نیاز دارد و هنگامی که به اینترنت وصل نیست، برنامه فقط می‌تواند مسیر ممکن را بدون داده‌های به‌روزرسانی شده دنبال کند. وقتی یک پیچ را از دست دادید یا مسیر دیگری را انتخاب کردید، Waze نمی‌تواند مسیر را تغییر دهد تا زمانی که دوباره آنلاین شوید.

سرعت به‌روزرسانی: اگر برنامه‌هایشان پایدار و قابل اعتماد باشد، بسیاری از مردم به فرکانس به‌روزرسانی اهمیتی نمی‌دهند، اما دقیقاً به همین دلیل است که Google Maps و Waze باید اصلاحات را سریع‌تر و کارآمدتر به دستگاه‌های کاربران ارسال کنند. Google Maps معمولاً سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند، به طوری که برنامه پنج به‌روزرسانی در ماه می‌و چهار نسخه جدید در ژوئن دریافت می‌کند، در حالی که Waze به‌روزرسانی‌های نادری را دریافت می‌کند، گاهی اوقات بدون رسیدگی به مشکلات گسترده. Waze یک بار در ماه می‌و دو بار در ژوئن به روز شد. متأسفانه، تیم توسعه که روی Waze کار می‌کند، برای حل فوری‌ترین مسائل بسیار کند عمل می‌کند.

 نتیجه

Google Maps به برنامه ناوبری اصلی برای اکثر مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. اگر نقشه‌های آفلاین، نقشه‌های ماهواره‌ای و به طور کلی رابط کاربری تمیزتر می‌خواهید، نقشه گوگل انتخاب مناسبی است.

در مقابل، Waze همچنان بر روی ترافیک تمرکز دارد. به کاربران امکان ارسال گزارش ترافیک و ایجاد اخطار برای دیگران را می‌دهد. Waze به اتصال اینترنت نیاز دارد، نقشه‌های آفلاین یا حالت آفلاین ندارد و دارای یک رابط کاربری است که می‌تواند درهم به نظر برسد.

منبع: ارم نیوز

برچسب ها: گوگل ، ویز ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.