رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: قیمت شیر در مدارس غیر دولتی با قیمت شیر در مدارس دولتی یکسان است.

طرح توزیع رایگان شیر در مدارس سال ۱۳۷۹، از مدارس ابتدایی شهر تهران آغاز شد. توزیع شیر در ابتدا بر عهده‌ جهاد کشاورزی بود، اما از سال ۱۳۸۵ توزیع شیر به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد.

بر اساس گزارش‌ها، در سال ۱۳۹۵ تأمین اعتبار شیر مدارس با مشکلاتی همراه شد و در سال ۹۶ توزیع شیر به دلیل کمبود بودجه قطع شد.

اما سال گذشته با پیگیری و دستور رئیس جمهور شهید بار دیگر طرح توزیع شیر برای مدارس ابتدایی دولتی آغاز و حدود ۸ میلیون دانش آموز ابتدایی در سال تحصیلی شیر دریافت کردند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این باره در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بین مدارس دولتی و غیردولتی تفاوتی در نظام تعلیم و تربیت کشور وجود ندارد. همه دانش‌آموزان، دانش‌آموزان آموزش و پرورش هستند و هر برنامه‌ای که در مدرسه دولتی انجام می‌شود، در مدارس غیردولتی نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان این که توزیع شیر در مدارس برای فرهنگسازی میان دانش آموزان است؛ تصریح کرد: توزیع شیر در مدارس غیر دولتی نیز بر عهده‌ دولت است، اما به دلیل این که بودجه ای به مدارس غیر دولتی تعلق نمی‌گیرد، مدیران و مسئولان مدارس غیر دولتی برای ارائه خدماتی همچون شیر از والدین دانش‌آموزان پول دریافت می‌کنند.

محمودزاده با بیان این که قیمت شیر در مدارس غیر دولتی با قیمت شیر در مدارس دولتی یکسان است؛ تصریح کرد: در طرح توزیع شیر گاهی طعم شیر به مذاق تعدادی از دانش‌آموزان خوش نیست؛ مثلا در روستاها، شیر در دسترس و طبیعی‌تر است. به همین دلیل مقداری از سهمیه در نظر گرفته شده عودت می‌خورد و این دلیلی بر توزیع نشدن شیر در مدارس غیردولتی نیست.

او ادامه داد: میان مدرسه دولتی و غیر دولتی هیچ تفاوتی وجود ندارد و مدارس غیردولتی همچون مدارس دولتی باید خدماتی همچون ارائه کتب درسی و شیر را دریافت کنند.

وی در پایان گفت: توزیع شیر در سال تحصیلی پیش رو براساس سیاست‌های جدید دولت چهاردهم انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۳:۳۵ ۲۹ تير ۱۴۰۳
اصولا ؛ دانش آموزان مدارس غیر دولتی ، از طبقه مرفه هستند و نیازی به شیر یارانه ای ندارند ! اگر کمک تغذیه ای هست ، باید برای مناطق محروم و نهایتا ، مدارس دولتی باشد !!
آخرین اخبار