معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ماندگاری فراورده‌ها با SPF‌های بالا به اندازه SPF‌های پایین هستند.

رویا مرجانیان معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ماندگاری فراورده‌ها با SPF‌های بالا به اندازه SPF‌های پایین هستند و استفاده از فراورده‌ها با SPF بالا این امکان را نمی‌دهد که زمان بیشتری روی پوست ماندگاری داشته باشند.

مرجانیان افزود: از آنجایی که بسیاری از افراد تنها حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد از مقدار مورد نیاز ضدآفتاب را برای دستیابی به مقدار SPF روی برچسب استفاده می‌کنند، برخی معتقدند استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا به جبران مصرف کم آن، کمک می‌کند.

وی با تاکید براینکه ضدآفتاب‌ها به تنهایی نمی‌توانند به طور کامل ازپوست محافظت کنند، گفت: علاوه بر استفاده از ضدآفتاب بر روی پوستی که با لباس پوشانده نشده است، متخصصان توصیه می‌کنند از لباس‌های پوشیده و عینک آفتابی استفاده شود، همچنین در محیط‌های باز در سایه مانده و زمان ماندن در برابر نورخورشید به خصوص بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر محدود شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ راه ایمنی برای برنزه کردن پوست وجود ندارد، تصریح کرد: با هر بار که برنزه شدن پوست آسیب دیده و ضمن تسریع در روند پیری پوست، خطر ابتلا به انواع سرطان پوست افزایش می‌یابد.

بنا بر این گزارش، SPF یک معیار اندازه‌گیری علمی است و درک مشخصی درباره این موضوع ارائه می‌دهد که استفاده از یک ضد آفتاب  مشخص تا چه میزان باعث کاهش آسیب‌های پوستی می‌شود.

برچسب ها: ضد آفتاب ، نور خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.