تحلیلگر کانال ده رژیم صهیونیستی تأکید کرد، کشورهای عربی مخالف سوریه در قبال تصمیم های آمریکا ناتوانند و فقط از تصمیم های رئیس جمهور این کشور پیروی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العالم؛"تسفی یحزکیلی" تحلیلگر مسائل خاورمیانه کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "پیشنهاد روسیه برای عضویت سوریه در پیمان منع سلاح شیمیایی، به نفع سوریه است. با این پیشنهاد قواعد بازی در سوریه تغییر کرد به صورتیکه اوباما اخیرا در باره بشار اسد گفته است، وی همچنان رئیس جمهور سوریه و مرجع تصمیم گیری در این کشور است، به همین دلیل بشار اسد پیشنهاد روسیه را برای عضویت دمشق در پیمان منع سلاح شیمیایی پذیرفت."

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه را در این باره پخش کرد.

"ولید المعلم" گفت: "ما برای عضویت در پیمان منع سلاح شیمیایی از آمادگی کامل برخورداریم."

"یحزکیلی" ادامه داد: "اتحادیه عرب در برابر این طرح چیزی برای گفتن ندارد و فقط از اوباما و تصمیمات وی در این باره تبعیت می کند."

وی افزود: "اوباما در تعامل با مسأله سوریه بسیار تعلل کرد و همین باعث ضرر رساندن به منافع متحدان آمریکا در منطقه شد. بشار اسد در فرصت مناسب به تسویه حساب با آنان می پردازد."

این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد: "ائتلاف عربستان، قطر و ترکیه و شاید آمریکا سرنگونی نظام بشار اسد را در اولویتهای خود قرار داده بود و گروههای مسلح در سوریه ابزار آنها برای تحقق این هدف بشمار می رفتند، اما این ائتلاف در میان راه با بن بست رسید."
وی افزود: "روسیه و آمریکا با راه حلهای خود به بحران سوریه خاتمه می دهند. پس از حل مسأله سلاح شیمیایی سوریه، رایزنیهای بین المللی برای اعلام آتش بس در سوریه آغاز می شود."

دکتر"یحیی غدار" دبیر کل تجمع عربی و اسلامی حمایت از مقاومت، در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های صهیونیستی)  تصریح کرد: "راه حل بحران سوریه، ضربه ای سخت بر پیکر رژیم صهیونیستی و متحدانش وارد می کند."

وی افزود: "قطر و عربستان و ترکیه باید به روش آمریکا در رها کردن متحدانش در بحرانها، آشنا شده باشند. آمریکا همواره برای حفظ منافع خود، متحدانش را در گرفتاریها به حال خود رها می کند."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار