مهمترین عناوین روز گذشته این صفحه به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ 

"يوکيا آمانو" مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي در تازه‌ترين مصاحبۀ طولاني خود با شبکه تلويزيوني راشاتودي موضع خود را درباره مذاکرات هسته‌اي با دولت جديد ايران پس از انتصاب دکتر حسن روحاني بيان کرد که مشروح آن به شرح زير است.
"خوله مطر" سخنگوي اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه روز جمعه اعلام کرد احتمالا به زودي تاريخي براي برگزاري کنفرانس ژنو دو اعلام مي‌شود.
هزاران نفر از مردم مصر با ارسال پیام هایی به صفحه شخصی رئیس جمهور آمریکا در فیسبوک، دخالت باراک اوباما در امور داخلی کشورشان را محکوم کردند.
جنبش تمرد مصر که پیش از این طوماری را با 22 میلیون امضا ضد محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده جمع آوری کرده بود، این بار نظر مردم مصر را درباره کمک های آمریکا و توافقنامه کمپ دیوید محک می زند.
دولت آمريکا سالانه يک ميليارد و 300 ميليون دلار به مصر کمک مي کند و مصر نيز از اين کمک مالي براي خريد اسلحه از شرکت هاي آمريکايي استفاده مي کند.
منابع آگاه اعلام كردند: عربستان سعودی اخیرا محموله‌ای جدید از انواع سلاح را برای مخالفان مسلح سوري ارسال کرده است.
ويليام کوهن وزير دفاع اسبق آمريکا گفت: بي ثباتي در مصر باعث بي ثبات شدن همه منطقه و به خطر افتادن منافع آمريکا مي‌شود.
وزارت امور خارجه سوريه به اظهارات مقامات آمريکايي که اعلام کرده اند نظام سوريه براي شرکت در کنفرانس ژنو آمادگي ندارد ، واکنش نشان داد و اين موضع واشنگتن را وارونه کردن حقايق و جدايي از واقعيت توصيف کرد.
نيکلاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا جمعه اعلام کرد دستور فراخواندن سفير ونزوئلا را از قاهره صادر کرده است و بازگشت محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر را خواستار است.
پایگاه خبری _ تحلیلی "آنتی وار" در مقاله ای بااشاره به تهدیدات همیشگی تل آویو علیه پیشرفت های هسته ای " جمهوری اسلامی ایران" نوشت : اسرائیل بی شک برنامه اتمی ایران را حتی باوجود اثبات صلح آمیز بودن آن برای خود خطرناک میداند .

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار