پایان ششمین جلسه علنی نمایندگان برای بررسی صلاحیت گزینه های کابینه یازدهم/

پورمحمدي: اگر در برابر دولت فاسد و ناعادل سکوت کرده‌ام بايد تاوان بدهم و مي‌دهم/ زارعي: آخوندی در 88 اعلام کرد که موسوی با 60 درصد جلوست + صوت

ششمين جلسه علني مجلس شوراي اسلامي براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي کابينه يازدهم که روز چهارشنبه برگزار شد، پايان يافت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سومين روز کاري نمايندگان مجلس براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت يازدهم دقايقي پيش به رياست علي لاريجاني آغاز شد.

نمايندگان در جلسات خود براساس ترتيب حروف الفبا صلاحيت وزراي پيشنهادي کابينه يازدهم را بررسي مي‌کنند که بر همين اساس بررسي صلاحيت وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اولويت کاري نمايندگان در جلسه امروز قرار دارد.

** ‌231 نفر از نمايندگان در جلسه علني امروز حضور دارند.

*‌* اسامي نمايندگان متاخر جلسه علني امروز(سه‌شنبه) مجلس به اين شرح است: انصاري، پزشکيان، جراره،‌ حسين زاده، ذوالانوار، قاضي زاده، سليماني و مفتح.





** چه تضميني وجود دارد که فضاي وزارت تعاون به تصميمات سياسي آغشته نشود؟**

**‌ رضا صابري نماينده راميان به عنوان اولين مخالف برنامه‌هاي علي ربيعي سخنراني خود را آغاز کرد.

صابري در تشريح دلايل مخالفت خود با تصدي پست وزارت تعاون توسط ربيعي گفت: نسبتهاي تجربي و علمي ربيعي با اين وزارتخانه چيست؟

وي افزود: 30 سال ممارست دکتر ربيعي در حوزه هاي مختلف، کفايت مسئوليت وي براي اين وزارتخانه نيست.

صابري ادامه داد:‌ دکتر ربيعي يک چهره سياسي است، جناب آقاي ربيعي! چه تضميني وجود دارد که فضاي اين وزارتخانه به تصميمات سياسي آغشته نشود؟

نماينده راميان و آزادشهر گفت: جناب آقاي ربيعي! شما در برنامه پيشنهادي خود بيکاري را اولين چالش مي‌دانيد و اشتغال بازار را اولين برنامه خود ذکر کرديد، آيا وزارت کار فقط صيانت از شاغلين را مهمترين کار خود مي داند؟

وي افزود:‌ به نظر شما يک بيکار چند سال بايد براي يک شغل از اين دفتر به آن دفتر مراجعه کند؟

صابري اضافه کرد:‌ بيکاران بدهکار بانکي در سياست بنگاههاي زودبازده شما چگونه خواهند بود؟( براي مشاهده متن کامل اظهارات صابري در مخالفت با علي ربيعي اينجا کليک کنيد)


** وزارت کار يک وزارت فانتزي نيست**

**‌ دومين مخالف وزارت علي ربيعي، عبدالوحيد فياضي نماينده نور و محمودآباد است.

فياضي گفت:  وزارت کار يک وزارت فانتزي نيست، اشتغال پايه اين وزارتخانه را تشکيل مي دهد.

وي ادامه داد: وزير پيشنهادي کار! در ارتباط با تقويت نظام توليد چه برنامه‌اي داريد؟ برنامه شما براي حمايت از کارگر و کارفرما چيست؟

نماينده نور و محمودآباد افزود: غني سازي شغل و ساده کردن کار توامان بايد انجام شود.

وي گفت: سازمان بزرگي زير مجموعه وزارت شما قرار دارد به نام شستا که از ديرباز به عنوان حياط خلوت صاحبان قدرت بوده، از دولت اعتدالگرا انتظار ويژه‌اي مي رود که اين سازمان را  به عنوان فرصت ملي براي تمام مردم ايران بداند.(براي مشاهده مشروح اظهارات فياضي اينجا کليک کنيد.)





**‌ ربيعي از خانواده کارگري در جنوب شهر برخاسته است**

** آرامي و تاجگردون نمايندگاني هستند که به عنوان موافق ربيعي به دفاع از برنامه‌هاي وي خواهند پرداخت.

آرامي نماينده مردم بندرعباس به عنوان اولين موافق ربيعي گفت: موافقت بنده با اين وزير پيشنهادي بر اساس شناخت و بررسي کامل و جامع از وي است.

وي افزود: مديريت بر اين وزارت، نيازمند توانمند مديريت استراتژيک و آگاهي و تسلط مديريتي است.

آرامي ادامه داد: ربيعي سوابق اجرايي مشخص و موفقي دارد،‌ همچنين سوابق علمي وي نشان مي دهد که چندين کتاب تاليف کرده است، وي در مبارزه با فساد صاحب منصب و صاحب صلاحيت است. او از خانواده کارگري در جنوب شهر برخاسته است.

نماينده بندرعباس گفت: مطالعات و ديدگاهها و پژوهشهاي ربيعي نشان مي دهد که وي از فهم درستي در آسيبهاي اجتماعي برخوردار است، گرايش به فقرزدايي ، حمايت از اقشار آسيب‌پذير،‌ باورداشتن به انديشه تعاون، داشتن فهم راهبردي و در ک روشن از توسعه و امنيت از ويژگي هاي ربيعي است.

وي گفت: ربيعي در سخت ترين بحرانهاي نظام همواره آماده و سرباز نظام بوده است. (براي دريافت متن کامل اظهارات آرامي در مجلس اينجا کليک کنيد.)


** ربيعي مي تواند گلوگاههاي فساد را در وزارت تعاون برطرف کند**

**‌ غلامرضا تاجگردون نماينده گچساران به عنوان دومين نماينده موافق ربيعي سخنان خود در دفاع از وي را آغاز کرد.

وي تصريح کرد: وزير پيشنهادي کار مي تواند تلفيقي از سه مجموعه کار، تعاون و امور اجتماعي داشته باشد. اين مجموعه ها يک کشتي است که به تعبير مقام معظم رهبري کسي نمي تواند از اين کشتي خارج شود.

تاجگردون گفت: اگر نگاه خوبي به وزارت کار نداشته باشيم ، دچار فساد مي شود. اگر وزارت کار را به اين وزير پيشنهادي بدهيم وي با توجه به شناختش اين حوزه مي تواند گلوگاههاي فسادي که در پيش روي ماست را در اين وزارتخانه برطرف کند

نماينده گچساران گفت:‌ اگر در نظام جمهوري اسلامي و به حکم قانون اساسي به دنبال دولت رفاه هستيم، بايد نگاه استراتژيک داشته باشيم، انتخاب انسانهاي آگاه ، علمي و انديشمند هيچگاه به ضرر ما نيست. اگر يک فرد سياسي براي اين مسند انتخاب مي شد قطعا ما از وي دفاع نمي کرديم.(براي مشاهده اظهارات کامل تاجگردون اينجا کليک کنيد)





** برنامه هاي ربيعي تا اينجا پاسخگو نبوده است**


**‌ محمدرضا پورابراهيمي نماينده کرمان و راور به عنوان سومين مخالف ربيعي سخنراني خود را آغاز کرد.

وي اظهار داشت: امروز وزارت کار به جاي آنکه کارکرد اجتماعي داشته باشد، کارکرد اقتصادي دارد.

پورابراهيمي گفت: نهادي همچون تامين اجتماعي ، صندوق بازنشستگي کشوري، صندوق بيمه عشاير و روستاها نهادهاي بيمه اي هستند که قبل از آنکه آثار اجتماعي داشته باشند، رويکرد اقتصادي دارند. مهمترين دغدغه ما حوزه اقتصاد کشور است که امروز اولويت برنامه اي ماست.(براي مشاهده متن کامل اظهارات پورابراهيمي اينجا کليک کنيد)

نماينده کرمان بيان داشت: برنامه هاي ربيعي تا اينجا پاسخگو نبوده و هيج وزني براي بخش تعاون کشور ندارد.


**‌ درست نيست که وزيري که هنوز نيامده است را دادگاهي کنيم**

** مويد حسيني صدر به عنوان موافق در حال دفاع از برنامه‌هاي ربيعي است.

وي گفت: اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را 60 درصد اقتصادي بدانيم نقض غرض است. اين درست نيست که وزيري که هنوز نيامده است را دادگاهي کنيم.

حسيني صدر بيان داشت: وزير که نمي تواند ذوالفنون باشد، و همه کارها را بلد باشد. وزارت تعاون به يک فرد مدير ، پاکدست، ازمون داده ،‌ کارآزموده و زبردست نياز دارد که مورد اعتماد رئيس جمهور باشد و در گذشته نيز کار کرده باشد و در عين حال وفاداري خود را به نظام و ولايت اثبات کرده باشد.

وي افزود: نبايد به ربيعي چهره امنيتي بدهيم، بلکه وي يک دانشگاهي است که در زمان نياز حاضربه جانفشاني در سخت ترين جبهه ها بوده است.(براي مشاهده متن کامل سخنان حسيني صدر اينجا کليک کنيد)

** عليرضا محجوب نماينده ديگري بود که از برنامه هاي ربيعي دفاع کرد.

وي خطاب به مخالفان ربيعي در خصوص قانون کار  بيان داشت: نياز نيست که من به شما جواب بدهم، شما ارجاع مي دهم به خواندن قانون،اول قانون بخوانيد ، شما که ديگران را متهم مي کنيد که محقق و کارامد و توانمند نيستند‌،‌ خودتان اول قانون را بخوانيد بعد اظهار نظر کنيد.(براي مشاهده کامل اظهارات محجوب اينجا کليک کنيد.)

**‌ دست به دست شدن طومار حمایت از ربیعی در صحن علنی مجلس **

محجوب پس از سخنان خود به جمع نمایندگان آمد و طوماری که از سوی تشکل‌های کارگری و نمایندگان صنوف کارگری برای حمایت از علي ربيعي وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شده بود را به نمایندگان نشان داد.





در این رابطه حسین امیری خامکانی نماینده زرند به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این طومار مربوط به کارگران استان کرمان است که از آقای ربیعی حمایت کرده‌اند.


**  از زمان شهيد رجايي تا کنون سه بار از مسئوليت فرار کرده‌ام**

**‌
سخنراني علي ربيعي وزير پيشنهادي کار، تعاون و رفاه اجتماعي در تشريح برنامه هاي خود آغاز شد.

ربيعي گفت: متاسفانه اين بار براي اين وزارتخانه قرعه به نام من افتاد، بنده از زمان شهيد رجايي تا کنون سه بار از اين مسئوليت فرار کرده‌ام و اين بار با درک استراتژيک وضعيت امروز را چنان ديدم و اطمينان يافتم که هر کس هر اندازه در توان دارد در هر جايگاهي که هست بايد براي عبور از شرايط پيچيده امروز به ميدان بيايد.

وي افزود: بنده معتقدم که اشتغال محصول پاشيدن بذر پول در زمين اقتصاد نيست.

ربيعي بيان داشت: تنها راه عبور ما و کشور ما ايجاد شغل، شغل و شغل است، و من اين را ارج مي نهم. من در برنامه هايم شانه خالي نکردم . بهبود شاخصاي کسب و کار بايد در اين وزارتخانه طراحي شود.(براي مشاهده متن کامل اظهارت ربيعي در دفاع از برنامه خود در وزارت کار اينجا کليک کنيد.)





**
حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور وارد مجلس شد.

ربيعي افزود: وظيفه دولت بنگاهداري نيست، من معتقدم اين وزارتخانه يک مدير استراتژيک مي خواهد. من معتقدماگر اين سمت را قبول کردم يک مدير استراتژيک هستم.

**‌ قرائت سه جوابيه در صحن علني مجلس**‌


**‌ جوابيه جمشيد رسايي، مرتضي بانک و آيت‌الله دري نجف آبادي در واکنش به طرح برخي مسائل در صحن علني مجلس قرائت شد.

در جوابیه آيت‌الله دري نجف‌آبادي آمده است؛ متاسفانه در سخنان آقای رسایی این به صورت غیر مستقیم نسبت به وزارت اطلاعات تحلیل‌های غلط ارائه شد که اولا خلاف واقع و به دور از حقیقت است ثانیا برخلاف مصالح کشور است.

همچنين در جوابیه جمشید رسایی برادر حميد رسايي نماينده تهران آمده است: من هرگز با اعتراضات خیابانی و اغتشاشات موافق نبوده و از ابتدا ادعای تقلب را نیز باور نداشتم و مردود می‌دانستم و نظریات سیاسی این جانب با دیدگاه‌های برادر محترم متفاوت است اما بیان چند نکته درباره این موضوع که در جلسات مجلس با هدف تخریب بنده بیان شد لازم است.

رسایی در این بیانیه ادامه داده است: متاسفانه در طول زمان بازداشت فرزندم با برخوردهایی که مطابق قانون نبود مواجه می‌شود در این خصوص به بازرسی نیروی انتظامی و مراجع قضایی شکایت کردم که نهایتا مراجع مذکور تخلف صورت گرفته را محرض دانستند اما به واسطه دلجویی فرمانده نیروی انتظامی وقت استان گیلان و همچنین عذرخواهی متخلفان جلسه‌ای تشکیل شد و با رضایت فرزندم خاتمه یافت برادرم در آزادی فرزندم هیچ نقشی نداشت ولی در خصوص پیگیری شکایت از تخلف صورت گرفته پس از آنکه موضوع با دلایل برای وی ثابت شد در حد ارجاع موضوع به مراجع ذیربط انتظامی برای بررسی مکاتبه داشت.

همچنين
در جوابیه مرتضي بانک آمده است؛ ای کاش آقای حکیمی به عنوان یک نماینده به خود زحمت می‌دادند و ریز اعضای کابینه و اعضای ریاست جمهوری را یک بار مطالعه می‌کردند تا دچار خطا فاحش عضویت حقیر در کابینه و یا داشتن مسئولیت در آن نمی‌شدند قرار دادن نام حقیر در زمره اعضای فتنه هم از این زاویه قابل بررسی موجب تاسف است.

** بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي جهاد کشاورزي آغاز شد.


**‌ وزير کشاورزي دولت جديد ،‌ کشاورزي را به جايگاه اصلي خود برساند**

**‌ شکرخدا موسوي نماينده اهواز به عنوان اولين مخالف وزير پيشنهادي جهاد کشاورزي به سخنراني پرداخت.

وي اظهارداشت: کشاورزي هيچ پشت و پناهي ندارد و در دعواهاي سياسي بي حاصل سالهاي گذشته فرياد تظلم خواهي کشاورزان شنيده نشد. انتظار ما اين است که وزير کشاورزي دولت جديد ،‌کشاورزي را به جايگاه اصلي خود برساند چرا که کشاورزي بخشي است که با کمترين هزينه، بيشترين امکانات  و بازدهي را به کشور مي دهد.

موسوي گفت: آقاي حجتي! همچنان چون دوران وزارت خود قلباً معتقديد که موضوع خودکفايي يک موضوع سنتي، غير علمي و فاقد موضوعيت اجرايي است؟ يا در طول گذر سالها عقيده ديگري داريد؟

وي افزود: با وجود پيشرفتهاي مهم در فعاليتهاي اقتصادي و صنعتي بخش کشاورزي همچنان در اقتصاد اجتماع داراي جايگاه ويژه اي است.

موسوي اظهار داشت: در ارائه برنامه هاي شما توجهي به بسترهاي زيربنايي و بويژه قانوني نشده است. شما از عبارت حذف واردات استفاده کرده ايد، که در رسانه ها بازتاب بسياري داشته است.

وي ادامه داد: آقاي دکتر روحاني! آيا شما حاضريد که مهندس عمراني را به عنوان وزير جهاد کشاورزي معرفي کنيد؟ آيا اين درست است که بخش کشاوري اينقدر مظلوم واقع شود؟(براي مشاهده متن کامل اظهارات موسوي اينجا کليک کنيد.)





**‌ حجتي داراي روحيه جهادي است**‌


**‌ جباري نماينده بندر لنگه و بستک بعنوان نماينده موافق محمود حجتي به سخنراني در دفاع از وزير پيشنهادي کشاورزي پرداخت.

وي گفت: بخش کشاورزي و منابع طبيعي به دليل داشتن نقش حياتي در تامين غذا و امنيت غذا و توسعه پايدار کشور يکي از مهمترين حوزه هاي اقتصاد کشور محسوب شده و مي تواند نقش موثري در افزايش صادرات غيرنفتي و اشتغال همچنين توليد ناخالص ملي ايفا کند.

جباري افزود: دکتر روحاني با شناخت کاملي که از سنگيني اداره امور کشور دراد، براي عبور از گردونه مشکلات ، معضلات و تحريمها مردان کارآزموده اي را به ميدان آورده است.

وي اظهار داشت:‌ حجتي داراي روحيه جهادي است.(براي مشاهده اظهارات کامل جباري در صحن علني اينجا کليک کنيد.)

** رحمت‌الله نوروزي نماينده ديگري بود که از برنامه هاي وزير پيشنهادي جهاد کشاورزي دفاع کرد.

وي گفت: وزير پيشنهادي کشاورزي فردي قابل،‌ کارامد،‌معتقد و قبال مشورت است.(براي مشاهده متن کامل اظهارات نوروزي اينجا کليک کنيد.)





**‌ در برنامه هاي حجتي به برنامه هاي بلند،‌ميان و کوتاه مدت توجهي نشده است**‌


** چاردولي نماينده ديگري بود که مخالفت با محمود حجتي پرداخت.

چاردولي بيان داشت: نمايندگان گفتند که وزير پيشنهادي کشاورزي بچه روستاست اما هرکس رزومه وي را نگاه کند، متوجه مي شود که وي متولد نجف‌اباد است، برادر بعدي اشاره کرد که در برنامه هاي اين وزير پيشنهادي به برنامه‌هاي کوتاه مدت ، ميان مدت و بلندمدت توجه شده است اما اگر به اين برنامه نگاه کنيم هيچ اشاره اي نه به بلند مدت شده نه کوتاه مدت و نه ميان مدت. بلکه تنها رئوس کلي مورد توجه بوده است.

نماينده ملاير تصريح کرد:‌ ما نمي خواهيم زحمات آقاي حجتي را زير سوال ببريم اما کشور و کشاورزي به برنامه پايدار نيازمند است. اگر جشن خودکفايي واقعا واقعي بود امروز هم ما بايد از خودکفايي گندم بهره مند مي شديم،‌ نه اينکه کشاورزي ما و توليدات ما وابسته به نزولات آسماني باشد بلکه بايد برنامه محور باشد.

وي خاطرنشان کرد: مشخص نيست که در کشور ما توليد سالانه گندم چند تن است، به دليل ساز و کار مديريت بازارهاي کشاورزي هزينه هاي واسطه گري در بخش کشاورزي بسيار بالاست،‌ براي کاهش هزينه مبادله و واسطه گري در بازار کشاورزي برنامه شما در وزارت جهاد چيست؟ (براي مشاهده مشروح سخنان چاردولي در صحن علني اينجا کليک کنيد.)


** آقاي حجتي! چاي، برنج و ابريشم هر سه در زمان مديريت شما نابود شد**


** لاهوتي نماينده لنگرود نماينده ديگري بود که به مخالفت با حجتي و برنامه هاي وي پرداخت.

وي بيان داشت: آقاي حجتي! چاي، برنج و ابريشم هر سه در زمان مديريت شما نابود شد، سازمان چاي درش تخته شد.(براي مشاهده اظهارات مشروح لاهوتي اينجا کليک کنيد)

** رسول خضري نماينده پيرانشهر و سردشت در موافقت با برنامه هاي حجتي به دفاع از برنامه هاي وي پرداخت.

خضري گفت: با توجه به سوابق درخشان حجتي و با توجه به سه بعد تعهد،‌تخصص و تجربه اين وزير برنامه هايي اساسي در جهت حل مشکلات کنوني کشور دارد. به نظرمن دغدغه اصلي حوزه کشاورزي فرابخشي است.

وي افزود: بحث بيمه هاي محصولات کشاورزي بسار مهم است و دولت نيز بايد از آن حمايت کند، هدفمندي يارانه ها بايد در بخش کشاورزي به درستي به کار گرفته شود.( براي مشاهده متن کامل اظهارات خضري اينجا کليک کنيد.)

**‌
محمود حجتي وزير پيشنهادي جهاد کشاورزي به تشريح برنامه هاي خود براي اداره اين وزارتخانه پرداخت.

حجتي اظهار داشت:‌امنيت غذايي داراي چنان اهميتي است که توجه به آن به افزايش ضريب خودکفايي در بسياري از اسناد بالادستي مورد تاکيد قرار گرفته است و به عنوان کالاي عمومي تعريف شده است. تامين امنيت غذايي از وظايف دولتهاست و حمايتهايي که از بخش کشاورزي انجام مي گيرد در راستاي تحقق اين آرمان ملي است.

وي گفت: تجهيز و يکپارچه سازي اراضي از جمله سرمايه گذاري‌هاي زيربنايي در بخش کشاورزي است و کشورهايي که بار خود را بسته اند و رفته اند در بحث زيربنا و آب و خاک سرمايه گذاري کرده اند اما متاسفانه مسائلي که ما در بخش مکانيزه داريم ،‌ به اين مهم باز مي گردد.

وزير پيشنهادي کشاورزي افزود: يکي از مشکلات ما بحث اقتصادي کردن توليدات کشاورزي است.

حجتي گفت: بايد بازنگري در بحث واردات و چگونگي حمايت از کشاورزي داشته باشيم.

وي اضافه کرد: بنده 15 سال است که در بخشهاي مديريتي در جهاد سازندگي و جهاد کشاورزي فعاليت کرده ام. چه زماني که در جهاد سازندگي بودم وظيفه جهاد سازندگي در بخش کشاورزي اش در معاونت وزير و شوراي مرکزي با من بوده است. همچنين 5 سال وزير کشاورزي بود و در حال حاضرکه در خدمت شما هستم کشاورزم.

حجتي ادامه داد:‌من آشنا به مسائل ريز و درشت حوزه کشاورزي هستم.( براي مشاهده مشروح دفاعيات حجتي وزير پيشنهادي جهاد کشاورزي اينجا کليک کنيد.)


** آغاز بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي دادگستري**

** بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي دادگستري آغاز شد.





** پورمحمدي نمي‌تواند وزير خوبي براي کابينه ضد افراط و خواهان اعتدال باشد**


**
مهدي کوچک زاده نماينده تهران به عنوان اولين مخالف پورمحمدي به سخنراني پرداخت.





وي گفت: آقاي پورمحمدي که در دولت احمدي نژاد هم من به وي راي ندادم ، طي سالهاي پس از جنگ قائم مقام وزير اطلاعات بوده است. راي منفي من به پورمحمدي حاصل ارزيابي عملکرد منفي وي بدون اشاره به مصاديق و جزئيات در اين دوره ها بوده است.

نماينده تهران ادامه داد: مردم رودربايستي ندارند و ديديد که نداشتند، خدا هم با کسي رودربايستي ندارد، مگر خدا با من و شما و با اين اسم جمهوري اسلامي قوم و خويشي دارد؟ من و شما هستيم که بايد معين کنيم اين جمهوري اسلامي است يا خير؟

وي بيان داشت: پورمحمدي نمي تواند وزير خوبي براي کابينه ضد افراط و خواهان اعتدال باشد.

کوچک زاده گفت: ما مي گوييم اصلاحات، سبز، انحراف. افراط اسمش در دورانهاي مختلف فرق مي کند البته بعضي وقتها اين نامها را خود افراطيون درست مي کنند.

وي افزود:آقاي پورمحمدي عملکرد شما در سازمان بازرسي و در دوران وزارت کشور مقابله بابي عدالتي به عنوان ريشه افراط پديده اي که آقاي رئيس جمهور به دنبال ريشه کن کردن آن است، نمي باشد.

آقاي رئيس جمهور از نظر من و به اعتقاد قلبي من بدنه آنهايي که در دورانهاي مختلف با برگزيدن عناوين مختلف اعم از دوم خردادي ها ، سبز و کار گزار و انحرافي و اصلاحات دست به اعمال افراطي زده اند جزء همان برادران 98/2 درصدي ما بودند که از بي عدالتي حسب فطرتشان به تنگ آمده اند.

وي افزود: اگر مي خواهيد ريشه افراط کم شود، فتنه کور شود و اعتدال برقرار شود، عدالت را پيگير شويد.(براي مشاهده متن کامل اظهارات کوچک زاده اينجا کليک کنيد.)

**‌  آقاي کوچک‌زاده! چرا زماني که خاوري 3000 ميليارد از کشور دزديد، حرفي نزديد؟ **

** عبدالرضا عزيزي رئيس کميسيون اجتماعي مجلس به عنوان موافق پورمحمدي به دفاع از وي پرداخت.

وي در ابتدا خطاب به کوچک زاده گفت: آقاي کوجک زاده! چرا حماسه سياسي مد نظر رهبري معظم انقلاب را به کام مردم تلخ مي‌کنيد؟ اين حرفها را بايد زماني که"خاوري دزد" 3000 ميليارد تومان از کشور به سرقت برد، مي زديد شما در آن موقع هيچ حرفي نزديد.

عزيزي گفت: پورمحمدي از خانواده خوشنام ، عالم و انقلابي است. وي از نوادگان ايت الله حائري يزدي استاد حضرت امام(ره) وبنيانگذار حوزه علميه در عصرجديد در سال 1300 بوده است.

وي افزود: ارادت و تعلق او به آرمانهاي دين ، نظام ،‌مقام معظم رهبري نياز به شرح و اثبات ندارد.

عزيزي گفت: پورمحمدي مديري پيگير ، بسترساز و ايده آفرين است . مقام معظم رهبري در سخني فرموده اند که" توقف نداشتن و تلاش نکردن براي کسب محبوبيت بايد ويژگي مديران در نظام اسلامي باشد" . همه مي دانيم که در وضع فعلي داخلي و خارجي کشور به مديراني نياز داريم که بيش از هرچيز به کار فکر کنند و جسارتي هم که دارند آن را در انجام وظيفه بکار برند، با توجهبه سابقه پورمحمدي در وزارت کشور قطعا در اين وزارت موفق خواهد شد .

وي ادامه داد: حضور پورمحمدي در مجلس انگيزه کسب قدرت نيست.(براي مشاهده مشروح سخنان عزيزي اينجا کليک کنيد.)

**‌ پنجمين جلسه بررسي صلاحيت وزرا پايان يافت**‌

** علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پايان نوبت صبح جلسه علني امروز(چهارشنبه) خانه ملت را اعلام کرد.



** جلسه علني نوبت عصر امروز مجلس به رياست علي لاريجاني آغاز شد.




**
حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد به عنوان موافق پورمحمدي سخنراني مي کند.

ابوترابي فرد گفت: مسئوليت ايجاد و تقويت و هماهنگي دولت و وزارتخانه ها و دستگاههاي اجرايي با قوه قضاييه در راستاي کاهش عناوين مجرمانه و قضازدايي ، ارائه خدمت به نظام دادرسي و قضايي کشور توسط دستگاههاي اجرايي با هدف تضمين عدالت ، گسترش نظام معاضدت و مشاورت قضايي تبيبن،‌تعميق و ارتقاي جايگاه و حيثيت نظام دادرسي ، حقوق اساسي و شهروندي در دادگستري جمهوري اسلامي به عهده وزير دادگستري است.


وي افزود: همه نمايندگان بر اين حقيقت اذعان دارند پورمحمدي به عنوان استاد حوزه و دانشگاه و يک مدير کارآزموده با کوله باري از تجارب در حوزه هاي امنيتي و اجرايي و قضايي يکي از شايسته ترين افراد با شناخت قضا و اجرا اين مسئوليت است.(براي مشاهده متن کامل اظهارت ابوترابي فرد در دفاع از پورمحمدي اينجا کليک کنيد.)


** در برنامه هاي پورمحمدي چيز دندانگيري نبود**

** احمد بخشايش اردستاني به عنوان نماينده مخالف پورمحمدي سخنراني کرد.

بخشايش اظهار داشت: سوالي که ميان مردم کوچه و بازار و نمايندگان مجلس است اين است که کداميک از اين دو منصب يعني سازمان بازرسي کل کشور يا وزارت تشريفاتي دادگستري بهتر است ؟ چرا وي مي خواهد به اينجا بيايد؟ پورمحمدي ظاهرا فرد ناآرامي است چرا در قلب دولت احمدي نژاد وزارت کشور را بر عهده داشت؟ قلب دولت وزارت کشور است . چرا وي نتوانست اين وزارت را تحمل کند و به بازرسي کل کشور رفت؟ حالا از بازرسي مي خواهد به جاي ديگر برود.

وي افزود:‌آيا پورمحمدي بعد با دکتر روحاني همکاري خواهد کرد؟ اين مهم در جامعه سوال است لذا نيازمند جواب است. وي در سال 90 قرارداد 2 ميليارد توماني با معاونت اجرايي مجلس بست که 500 از ميليون از آن را گرفت و بقيه آن را نگرفته است،‌ و کار مورد نظر را رها کرده است. اصلا شما چرا با مجلس قرار داد بستيد؟

بخشايش گفت: سازمان نظارتي يعني نهاد بي طرف. چرا خودت را با طرف مي کني؟ آيا با سازمانهاي ديگر قرارداد نبسته ايد که ما نمي دانيم؟

وي افزود: برنامه هاي کاري پورمحمدي را ورق زدم چيز دندانگيري گير نياوردم. همه آن توضيح واضحات بود و نکته جديد در برنامه هاي وي نديدم.

وي ادامه داد:‌سوال بنده از پورمحمدي اين است که چرا شما با شرکت خصوصي چيني قرارداد مي بنديد؟ اين اقدام خود را چگونه توجيه مي کنيد؟ هتل سازي و مسکن سازي ،‌ ساختن مراکز تجاري، کار وزارت کشور است که در اين قرار داد آمده؟ شما چرا پذيرفته ايد که بين وزارت کشور و شرکت خصوصي چين قانون کشور سوئيس حاکم باشد و دادگاه زوريخ حاکم باشد؟ آيا اين نقض آشکار حاکميت مي ما نيست؟ (براي دريافت متن کامل اظهارات بخشايش اينجا کليک کنيد.)

**‌ بهمئي نماينده رامهرمز و رامشير به عنوان موافق پورمحمدي به دفاع از وي پرداخت.( براي مشاهده متن کامل اظهارات بهمئي اينجا کليک کنيد.)

** زارع نماينده آباده نيز از برنامه و عملکرد پورمحمدي دفاع کرد.

وي اظهار داشت: ما بايد از ظرفيت دستگاه نظارتي که مسلط به قوانين هست، استفاده کنيم. آيا اين تهمتهايي که در دادگاه اثبات نشده ما بايد روبروي مردم ايران و در پخش مستقيم آن را بيان کنيم؟

بهمئي افزود: وي فردي است که در هرجا بوده "دايرةالمعارف مبارزه با فساد" بوده است. با حضور پورمحمدي در دولت راه بر دراز دستي هاي برخي بسته مي شود.

وي ادامه داد: من به آقاي دکتر روحاني توصيه مي کنم از ظرفيت هاي پورمحمدي در آسيبها و چالشهاي کشور استفاده کند.( براي مشاهده متن کامل اظهارات زارع اينجا کليک کنيد.)





**‌
علي لاريجاني در پاسخ به شعر خواني نماينده رامهرمز به شوخي گفت: ما در کابينه قبلي روز آخر به شعرخواني افتاديم، اما اين بار دو روز مانده شعر مي خوانيم!

*‌*‌ لاريجاني پس از پايان اظهارات بخشايش گفت: در صحبتهاي آقاي بخشايش يک مطلبي در مقابل آقاي هاشمي بيان شد که وي اعتراض کرد و وقتي بنده متن آن را ديدم پي بردم که توهين شده، در آن متن نوشته بود " خودتان در پرونده بوديد، بنشيني"، اين حتما توهين بود و وي حق دارد که به آن پاسخ دهد.


** اگر باور داريد که دولت قبلي فاسد و ناعادل بوده، تمام اتهامات را مي پذيرم**

** پورمحمدي ارائه برنامه هاي کاري و دفاع از عملکرد خودش را در صحن علني مجلس آغاز کرد.

وزير پيشنهادي داگستري گفت: از رئيس جمهور خواسته ام که درخواست وزارت را براي من کنسل کند، متاسفم! براي 10 روز ديگر،‌خوراک براي شبکه هاي ضد انقلاب آماده کرده‌ايد. تمام سايتها و شبکه ها را عليه ما تحريک کرده ايد.

وي گفت: من يکبار براي وزارت کشور به مجلس آمدم،‌ راي اعتماد بگيرم که خيلي سر و صدا شد و آن روز خيلي روز ديدني و تاريخي است، صحنه هاي عجيبي در اين مجلس اتفاق افتاد. يک روز ديگر ما به اين مجلس آمديم براي پرونده 3000 ميلياردي ، آن روز هم روز عجيبي بود،‌ نمي دانم چرا سرنوشت من اينجوري مي شود؟ امروز براي استراحت به مجلس آمده بودم و فکر مي کردم که مجلس آرامتر است اما ديديم که شکل ديگري است.

پورمحمدي ادامه داد: دوستان گفتند که پورمحمدي در وزارت کشور چه کاري کرده؟ کجا بوده؟ او که هيچ پرونده اي و سابقه اي در رابطه با فساد و سوءاستفاده و بي عدالتي ها نداشته است؟


وي افزود: من ناظردولت بودم، شماي دوست شفيق دولت عزيز گذشته! معتقديد که در دولت گذشته بي عدالتي و فساد بوده که من در برابر آن سکوت کرده ام؟ حاشا ! شما که چنين باوري نداريد، آيا دولت گذشته فاسد و ناعادل بوده؟ اگر اين باور را داريد من تمام اتهامات را مي پذيرم. اگر در برابر دولت فاسد و ناعادل سکوت کرده ام بايد تاوان آن را بدهم. بله عدالت تاوان دارد، عدالت‌خواهي و اصرار بر حق تاوان دارد. آمده ايم تاوان بدهيم، چشم تاوان مي‌دهيم.

وزير پيشنهادي دادگستري ادامه داد: من بايد وزير عدالت باشم، خادم عدالت و پيگير و مبلغ عدالت باشم. جلوي رانت خواري را بگيرم و در خود دولت با فساد مبارزه کنيم .

پورمحمدي بيان داشت:‌دغدغه اصلي ما عدالت است، اما ما بخاطر مسائل سياسي عدالت را به حاشيه کشيده ايم. به خاطر مسائل سياسي منافع کشور به حاشيه رفته است، اتفاقاتي که چند سال گذشته در کشور اتفاق افتاد ، براي غلبه فضاي سياسي خيلي از نيازهاي اساسي مردم به کنار رفت لذا بايد فضا را عوض کنيم.

وي تصريح کرد: اميدوارم با عدالت قضايي ، اقتصادي، اجتماعي و سياسي بتوانيم هرم عدالت را بسازيم، عدالت هدف آرماني ماست. (براي مشاهده متن کامل اظهارات پورمحمدي وزير پيشنهادي دادگستري اينجا کليک کنيد.) 





**‌ بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي دفاع آغاز شد**


** بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي دفاع آغاز شد.

** هيچ نماينده مخالفي براي اظهار نظر درباره دهقان وزير پيشنهادي دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ثبت نام نکرده بود و لذا لاريجاني رئيس مجلس از وي خواست که براي ارائه برنامه هايش به جايگاه بيايد.

وزير پيشنهادي دفاع در تشريح برنامه هاي خود براي مديريت اين وزارتخانه گفت: ما هيچگاه در طول تاريخ ملتي متجاوز به ديگران نبوديم. و همواره در مقابل تهاجم بيگانه با تمام توان ايستاده ايم و دشمن را از کرده خود پشيمان کرده ايم.

وي افزود: نيروهاي مسلح مقتدر تضمين کننده امنيت و بسترسازان پيشرفت و تعالي کشور هستند. لازمه پيشگيري از تهديد و مقابله با آن افزايش قدرت بازدارندگي و توجه به الزامات دفاع همه جانبه است و بهره مند شدن از قدرت دفاعي مطمئن مستلزم مشارکت همه قوا و سازمانهاي ملي و آحاد مردم در توليد قدرت ملي است.(براي مشاهده متن کامل اظهارات وزيردفاع وبرنامه هاي وي اينجا کليک کنيد.)


**‌آغاز بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي راه و شهرسازي**

** بررسي صلاحيت آخوندي وزير راه و شهرسازي آغاز شد.

**‌ بيژن نوباوه بعنوان اولين نماينده ، در مخالفت با وزير پيشنهادي راه و شهرسازي سخنراني کرد.

نوباوه اظهار داشت: زماني که آخوندي در دوران آيت الله هاشمي وزير بود، وزلارتمسکنو شهرسازي آن زمان نه تنها موفقتي به دست نياورده که متاسفانه در آن زمان کشور و خصوصا توسعه مسکن به عنوان يک اصل مهم در سي و يکمين اصل قانون اساسي که داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ايراني است، متضرر شد.

وي گفت:‌آقاي آخوندي! چه برنامه اي در خصوص فارغ التحصيلان مسکن و ديگر رشته ها ديده شده است؟ شما بايد برنامه هايي که مشخص کرديد در صورت راي اعتماد عملياتي کنيد.

نوباوه بيان داشت: در زمان آخوندی، قیمت مسکن 300 درصد رشد کرد، در زمان وي 284 هزار مسکن ساخته شد در حالی که در دولت نهم و دهم شش میلیون مسکن مهر ساخته شد. ( براي مشاهده متن کامل اظهارات نوباوه اينجا کليک کنيد.)

** نخل ابراهيمي نماينده موافق آخوندي به عنوان وزير پيشنهادي راه و شهرسازي سخنراني کرد.

وي گفت: براي تحقق حماسه سياسي و اقتصادي  در سال 92 نياز به همراهي دولت و مجلس است.

نخل ابراهيمي اظهار داشت:‌ شرايط اجرايي کشور حکم مي کند که از حق و حقوق ملت به نحو شايسته دفاع کنيم، يکي از مصاديق بارز اين امر انتخاب وزراي شايسته ، متعهد، متخصص و با تجربه است.

وي گفت :‌ آخوندي در جلسه اي که  با رهبرمعظم انقلاب داشت، بحث تقلب را رد کرد. ( براي مشاهده متن کامل اظهارات نخل ابراهيمي اينجا کليک کنيد.)

** مهرداد بائوج لاهوتي نماينده لنگرود به عنوان نماينده موافق به دفاع از برنامه هاي آخوندي وزير پيشنهادي راه و شهرسازي پرداخت.

وي بيان داشت:‌ وزير پيشنهادي راه يکي از مديران با سابقه و انقلابي ، خوش فکر و داراي سوابق مديريتي از جمله رئيس بنياد مسکن کشور، معاون وزير کشور ، وزير مسکن و شهرسازي است.

لاهوتي گفت: مسکن مهر شش میلیون نبوده و دو میلیون بوده و مابقی خود مالکی بوده است.

وي ادامه داد: وي از توان بخش خصوصی برای راه و شهرسازی استفاده می‌کند و طرح مسکن مهر اجتماعی را نیز در ادامه مسکن مهر اجرا می‌کند.( براي دريافت متن کامل سخنان لاهوتي در مجلس اينجا کليک کنيد.)


** آخوندي بيشتر از آنکه يک فرد فني و مهندس باشد ، شخصيتي سياسي است**

** زارعي نماينده تهران به مخالفت با وزير پيشنهادي راه و برنامه هاي وي سخنراني کرد.

وي در خصوص عملکرد و مواضع سياسي آخوندي گفت: آخوندي بعد از وزارت براي دوره اقتصاد سياسي به خارج رفته که اين دوره را با بورس وزارت نفت کرد که با پيگيري هايي که شد و مهندس زنگنه نيز تاييد کرد، هزينه اين بورس را از محل منابع در اختيار وزير نفت تامين کردند بدون اينکه وي عضويتي در وزارت نفت داشته باشد.

نماينده تهران بيان داشت:‌ آخوندی در سال 88 قبل از اعلام نتایج تماس گرفت و اعلام کرد که  موسوی با 60 درصد جلوست و در برابر اعتراض من گفت که به شما مربوط نیست، پس از جلسه با رهبر معظم انقلاب وي با ارسال نامه به رئیس مجلس خواهان اجرای حکمیت شده و همان نامه را در رسانه‌ها منتشر کرد.

وي گفت: مواضعی که آقای آخوندی داشت با ادعای این که می‌گوید بعد از خطبه‌ها هیچ حرکتی نداشته، تطابق ندارد. بنده معتقدم که این دوستان جزء عواملی هستند که این صحنه را بوجود آوردند و جوانان ما را به ابهام رساندند و فضا غبارآلود شد. سهم آقایان آخوندی و زنگنه در این اتفاق حقیقتا کم نیست، چرا که قوه قضائیه و دستگاه اطلاعاتی به خوبی این مسائل را بررسی نکردند و افرادی که در پشت صحنه مدیریت می‌کردند در حاشیه ماندند.

زارعي ادامه داد:آقاي آخوندي بيشتر از آنکه يک فرد فني و مهندس باشد ، بيشتر شخصيتي سياسي است . شما اگر در اينترنت هم پيگيري کنيد عمدتا مقالات وي در خصوص شهروند فعال،‌حقوق مدني و مسائل اقتصاد سياسي است.

وي اضافه کرد: من فکر مي کنم آقاي آخوندي و زنگنه نمي توانند در دولتي که ملتزمند در بالاترين جايگاه حکومت مسئوليت اجرايي را بر عهده بگيرد، گزينه هاي خوبي باشند. (براي مشاهده مشروح اظهارات زارعي اينجا کليک کنيد.)

**‌ جباري نماينده بندرلنگه و بستک به عنوان موافق آخوندي در حال دفاع از برنامه هاي وي است.( براي دريافت مشروح اظهارات جباري اينجا کليک کنيد.)

** حسين طلا نماينده تهران به عنوان نماينده موافق از برنامه هاي آخوندي دفاع کرد.

نماينده تهران تصريح کرد: آقاي دکتر روحاني با شانزده سال تصدي گري ، طولاني ترين تصدي را به عنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي دارد قطعا وي بيشتر از هر فردديگري مي تواند در حوزه امنيت ملي نظريه پرداز باشد.

وي تصريح کرد: آخوندي الگوي جديد و مدرني از مديريت را ارائه مي کند.

طلا ادامه داد: تعجب مي کنم ، اگر آخوندي در آن حلسه و در آن شب چنين حرکتي داشت بايد امروز وي را ليدر جريان فتنه مي دانستيم.

** من تمام جوانيم را در راه انقلاب داده ام**

** عباس آخوندي وزير پيشنهادي راه و شهرسازي دفاعيات خود را از برنامه اش آغاز کرد.

وي تصريح کرد: با توجه به سرمايه گذاري هاي عظيم انباشته شده در صنعت حمل و نقل، افزايش کارايي و کاهش مخاطرات جاده ها از برنامه هاي من است.

آخوندي ادامه داد: من بر اين باورم که توسعه هيچگاه با فساد به دست نمي آيد.

وي اضافه کرد: در سرمايه گذاري در جاده ها و آزادراهها عمدتا نهادهاي درولتي سرمايه گذاري کرده اند و بخش خصوصي تمايل خاصي در اين بخش نداشته است.

وزير پيشنهادي راه و شهرسازي گفت: توزيع وظايف بين مديريت شهري و دولت مرکزي نامتناسب است و تصميمات به صورت عمده در تهران اتخاذ مي شود.

وي افزود: از نظر من بايد اختيارات بيشتري به تمام شهرداري ها بدهيم.

آخوندي بيان داشت: مسکن مهر مسکني است که بايد براي سه طبقه پايين درآمدي ايران توليد شود.

وي افزود: اينکه مي گويند من مخالف مسکن مهر هستم درست نيست، خير بنده مخالف نيستم . من اولين کسي هستم که اين موضوع را وارد نظام برنامه ريزي ايران کردم.

وزير پيشنهادي راه گفت: نرخ مسکن در دولت نهم و دهم شش برابر و نرخ زمین 9 برابر شد.

آخوندي گفت: بايد در وزارت راه و شهرسازي به جوان کردن مديران توجه کرد.

وي درباره ادغام اين وزارتخانه نيز افزود: من از نمايندگان اجازه مي خواهم هر کس که وزير راه و شهرسازي شد، 9 ماه فرصت داشته باشد تا اين موضوع را بررسي کرده و نهايتا هر تصميمي که نمايندگان گرفتند، به آن عمل شود.

وي ادامه داد: من گواهي حق دادم خدمت رهبري و دچار جو زدگي نشدم. من تمام جوانيم را در راه انقلاب داده ام.

 آخوندي گفت:  کسي که مي خواهد از نمايندگان راي اعتماد بگيرد معلوم است که به اسلام و رهبري و انقلاب اعتقاد دارد. ( براي مشاهده متن کامل اظهارات آخوندي اينجا کليک کنيد.)


**‌بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي صنعت و معدن آغاز شد**



** بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي صنعت و معدن آغاز شد.


** پرايد به يک آرزو براي مردم تبديل شده است**

** کائيدي نماينده پلدختر اولين نماينده اي بود که به عنوان مخالف وزارت محمدرضا نعمت زاده به سخنراني پرداخت.

وي اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ازمايشگاه نيست که در آن بنشينيم و کار آزمايشگاه انجام دهيم.

کائيدي ادامه داد: نعمت زاده از نظر جسمي توان وزارت ندارد و بايد در اتاق فکر وزارت صنعت و معدن قرار بگيرد.

نماينده پلدختر تصريح کرد: مهندس نعمت زاده هيچ برنامه اي در خصوص رفع مشکلات صنعت خودرو ارائه نکرده است، آقاي نعمت زاده! شما در اظهاراتتان بيان کرده ايد که خودرو انحصاري نيست، ولي خودرو انحصاري است و در اختيار دو غول بزرگ خودرو ساز قرار دارد.

وي اضافه کرد: شما بايد در خصوص وضعيت خودرو برنامه هاي خود را بيان کنيد چرا که خودرو تبديل به کالاي لوکس شده و دسترسي به پرايد به يک آرزو براي مردم تبديل شده است.

کائيدي گفت: اميدوارم دولت تدبير و اميد با حمايت مجلس و ريل گذاري درست آن به سرمنزل مقصود که معيشت مردم است، دست يابد.( براي مشاهده متن کامل اظهارات کائيدي اينجا کليک کنيد.)

** قرباني نماينده آستانه اشرفيه دومين نماينده مخالف وزارت نعمت زاده در انتقاد از برنامه هاي وي سخنراني کرد.

وي گفت: آقاي نعمت زاده! شما براي استاندارد کردن خودرو چه برنامه اي داريد؟ شما در اظهاراتي گفته ايد که توليد خودروي ملي عوام فريبي است. ( براي مشاهده مشروح اظهارات قرباني اينجا کليک کنيد.)


** نعمت زاده داراي ويژگي فرصت آفريني، حسن شهرت، اقتدار و قاطعيت است**

**‌ شريعتي نماينده بهبان به عنوان موافق برنامه هاي نعمت زاده سخنراني کرد.

وي اظهار داشت: تصدي وزارت نيازمند بلوغ، پختگي و تجربه است که در کابينه تدبير و اميد به خوبي لحاظ شده است.

شريعتي گفت: فصل بندي برنامه دقيق نعمت زاده بيانگر اين است که کار کارشناسي و مناسبي روي آن انجام شده است، نقطه قوت برنامه هاي وي قابليت انازه گيري است . نعمت زاده کلي گويي نکرده بلکه برنامه اي دقيق ارائه کرده است.

وي افزود: نعمت زاده انشا ننوشته بلکه برنامه ارائه کرده است.

شريعتي گفت: نعمت زاده داراي ويژگي فرصت آفريني، حسن شهرت، اقتدار و قاطعيت است.

وي ادامه داد: تمامی وزرای کابینه دولت یازدهم از خبرگان و بهترین‌های کشور هستند، نعمت‌زاده از جنس صنعت بوده و برنامه‌های مدونی را در زمینه تولید ارائه کرده است.

** شير اگر پير باشد هم شير است**

** حسن پور نماينده سيرجان و بردسير دومين نماينده موافق نعمت زاده از برنامه و عملکرد وي دفاع کرد.

وي گفت: آقای نعمت‌زاده امروز یک برند بین‌المللی برای وزارت صنعت است، ایشان معادن کشور را مانند کف دست می‌شناسد.

حسن پور گفت:  شیر اگر پیر هم باشد، شیر است.( براي دريافت متن کامل اظهارات حسن پور اينجا کليک کنيد.)‌

**‌ تميمي نماينده شادگان در انتقاد از عملکرد نعمت زاده به سخنراني پرداخت.

وي اظهار داشت: آقاي نعمت زاده! در خصوص بهره برداري از معادن چه برنامه اي داريد؟ آيا از ظرفيت بخش خصوصي در اين حوزه استفاده مي کنيد؟ ( براي مشاهده اظهارات کامل تميمي اينجا کليک کنيد.)

**  تعجب مي‌کنم نعمت‌زاده با اين کهولت سني چگونه مي‌خواهد وزارت صنعت را اداره کند؟**

**‌
عطاالله حکيمي نماينده رودبار به عنوان مخالف نعمت زاده سخنراني کرد.

حکيمي اظهار داشت: در دوران هشت ساله وزرات آقای نعمت‌زاده به 14 شرکت، وام‌های کلانی داده شد، در مدت وزارت ایشان، قراردهای خارجی بالایی بسته می‌شد که در دولت نهم، با مبالغ کمتری قراردادها انجام شده است.

وي گفت: تعجب مي کنم آقاي نعمت زاده با اين کهولت سني و مشکلات جسمي و همچنين مشغله فراوان کاري چگونه مي خواهد اداره بزرگترين و مهمترين وزارتخانه اقتصادي کشور را بر عهده بگيرد. (‌براي مشاهده مشروح اظهارات حکيمي اينجا کليک کنيد.)


** مجامع بين‌المللي و شوراي امنيت در مقابل حوادث مصر گوش خود را کر نکنند**

** باهنر با اشاره به اتفاقات امروز مصر گفت: مجلس شوراي اسلامي اين اقدامات را محکوم مي کند، از ارتش مصر که امروز هزاران نفر از مردم را به خون کشيده مي خواهيم که به اين اقدامات پايان دهد، ارتش مصر که مدعي بود بنا به درخواست مردم مصر اقدام به برکناري دولت منتخب مردم مصر کرده الان بايد پاسخ دهد که دموکراسي آمريکايي  و دموکراسي ارتش مصر اينگونه بايد ترجمه شود؟

وي افزود:‌ما به شدت اين رفتار سبوعانه ارتش مصر تحت حمايتهاي آمريکا را محکوم مي کنيم و قاطعانه مي گوييم که دست از کشتار مردم بردارند و اجازه دهند که حکومت دموکراتيک در اين کشور کار خود را انجام دهد، مجامع بين المللي از جمله سازمان ملل و شوراي امنيت گوش خود را کر نکنند و چشمهاي خود را نبندند و از حقوق مردم مسلمان و مظلوم مصر دفاع کنند.


** سومين جلسه مجلس براي بررسي صلاحيت وزرا پايان يافت**

باهنر در پايان ختم جلسه امروز خانه ملت را اعلام و تاکيد کرد: جلسه بعدي مجلس براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولتيازدهم 8 صبح فردا(پنجشنبه) برگزار خواهد شد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم + صوت



انتهاي پيام/



* براي مشاهده گزارش کامل جلسه روز گذشته(سه‌شنبه) نمايندگان در جريان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي کابينه يازدهم اينجا کليک کنيد.
برچسب ها: مجلس ، کابینه ، وزرا ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار