سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

قربانی: ای کاش دکتر روحانی از نعمت‌زاده در جای دیگری استفاده می‌کرد

عضو کمیسیون بهداشت گفت: آقای نعمت‌زاده از سرمایه‌های نظام است و با توجه به وضعیتی که دارد ای کاش دکتر روحانی از وي در جای دیگری استفاده می‌کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه‌) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای نعمت‌زاده از سرمایه‌های نظام بوده و با توجه به وضعیتی که ایشان دارد ای کاش دکتر روحانی از ایشان در جای دیگری استفاده می‌کرد.
 
وی تصریح کرد: امروزه هر وزارتخانه‌ای تحت تاثیر عوامل مختلف و با بی‌ثباتی بسیاری روبرو است بنابراین نیازمند وزیری با توان بالا در عرصه تفکر و عمل هستیم و از آنجا که وزیر پیشنهادی در برنامه خود در واقع به نوعی به آینده فکری م‌پردازند باید در چهار مولفه برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.  
 
قربانی اظهار داشت: بندها،‌ رویدادها و تصویر که البته تصویرها در قالب‌ چشم‌انداز ارائه می‌شود، آرمان‌گرایی در کنار واقع‌بینی در برنامه های وزیر نماد پیدا می‌کند که متاسفانه این امر در برنامه آقای نعمت‌زاده نیست.  
 
نماینده مردم آستانه اشرفیه  بیان داشت:‌ اما شرایط احراز و شایستگی برای وزارتخانه، مولفه‌های گوناگونی را می‌شمارد و از جمله توانایی فکری و عملی،‌جسمی، فیزیکی و تصمیم گیری در آن دخیل است؛ البته باید بگویم آقایان این یک حرف نیست بلکه چکیده یک تحقیق و پژوهش است که برنامه‌های‌ آن در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمده است.
 
عضو کمیسیون بهداشت تصریح کرد:‌نعمت‌زاده را به خاطر روحیه لطیف و جذابش دوست دارم اما فکر می‌کنید ایفای نقش یک وزیر در محافل گوناگون که از وظایف یک وزیر موفق است را از لحاظ فیزیکی می‌توانید داشته باشید؟
 
وی افزود: همکاران محترم 50 درصد ظرفیت سرمایه‌گذاری‌ها کاهش یافته و آقای نعمت‌زاده در برنامه خود نفرموده‌اند چگونه می‌خواهند این مشکل را برطرف کنند و چگونه سهم تولید را می‌خواهند بپردازند و راهکارشان چیست؟
 
قربانی در ادامه اظهار داشت: در برنامه اول، دوم و سوم، برنامه‌ها با دلار هفت تومانی به چند استان هدایت شد که در این بین با ورود این برنامه‌ها به استان‌های شمالی مخالفت کردید که بهانه شما لطمه خوردن به محیط زیست بود در حالی که می‌توانستیم در کنار آن مقوله گردشگری، این برنامه‌ها را داشته باشیم.  
 
نماینده مردم آستانه اشرفیه تصریح کرد: اقدام شما ظلم به استان‌های شمالی بود و الان شاهد پایین‌ترین نرخ بهره‌وری و بیشترین فقر و بیکاری در این شهرها هستیم و در واقع بدبختی در کفن سبز پیچیده شده است.  
 
عضو کمیسیون بهداشت گفت: آیا وزارتخانه شما باز این هژمونی را تکرار می‌کند؛ شما گفتید که خودروسازی انحصاری نیست یعنی رقابتی است،‌اما آیا واقعا رقابتی است چون همگان می‌دانند در انحصار دو شرکت است و بیشترین آلودگی را خودروها و کارخانه‌ها در اطراف شهرها ایجاد می‌کنند.  
 
وی بیان داشت: خطر سقط جنین افزایش یافته و در مناطق تهران که منواکسید کربن در آنجا زیاد است شاهد افزایش سقط جنین هستیم و 30 درصد کودکان دچار بیماری آسم هستند و عامل سرطان ریه استنشاق هوای آلوده است.  
 
قربانی گفت: تولید خودرو ملی را شما عوام فریبی دانستید آیا تولید خودرو سمند در زمان آقای جهانگیری عوام‌فریبی بوده و در حوزه تجارت برنامه‌ای نداشته‌اید و در زمان برداشت محصول استراتژیک برنج وزارتخانه صنعت و معدن دست به واردات برنج می‌زند که این امر کشاورزان را به خاک سیاه می‌نشاند.
 
نماینده مردم آستانه اشرفیه افزود: در این وزارتخانه اقدام به واردات کالاهای لوکس شده و آیا وزارتخانه تحت امر شما اولویت کالاهای لوکس و غذای سگ را بر کالاهای اساسی همانند دارو مقدم می‌داند.
 
عضو کمیسیون بهداشت در پایان خاطرنشان کرد:‌ برنامه شما چیست که اگر این قبیل اتفاقات در وزارتخانه تحت امر شما روی داد دیگر آنرا برگردن دیگران نیندازیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: قربانی ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار