سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

جباري: آخوندي در برنامه‌هاي خود عدالت جغرافيايي را در نظر گرفته است

عضو کمیسیون عمران در موافقت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: برنامه آخوندی یک برنامه آمایشی است که در برنامه خود به عدالت جغرافیایی اهمیت بسیاری داده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد جباری نماینده مردم بندرعباس،‌ حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه)‌در موافقت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت:‌با انتخابات ریاست جمهوری اخیر فصل جدیدی از مدیریت اجرایی در کشور گشوده شده است،‌رویکرد اعتدال و حل مشکلات اساسی کشور با کلید تدبیر که به عنوان شعار ریاست محترم جمهوری مورد انتخاب ملت بزرگ ایران واقع شده است، باید توسط تیم اجرایی دولت منصه ظهور یافته و امکان اجرایی شدن را پیدا نماید.  
 
وی در ادامه افزود: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از جنبه‌های گوناگون به عنوان یکی از دستگاه‌های اساسی کشور تلقی شود که باید بیش از پیش با شعارهای رئیس‌جمهور منتخب هماهنگ بوده، در شرایط خطیر امروز باید شخصی سکان‌دار وزارت مذکور باشد که در درجه اول با دارا بودن دانش مهندسی در حوزه راه و شهرسازی،‌اجرای پروژه‌های در دست ساخت آن وزارتخانه را مدیریت نماید.  
 
عضو کمیسیون عمران  ادامه داد:‌ در درجه دوم با تسلط به دانش اقتصادی امکان تبدیل ظرفیت‌های بالقوه در حوزه راه و مسکن به ظرفیت بالفعل را فراهم و سرمایه عظیم اقتصادی نهفته در زیربخش‌های راه و مسکن را جهت توسعه ملی کشور به حرکت درآورد.  
 
جباری در ادامه اظهار داشت: عباس آخوندی جهت احراز سمت وزارت راه و شهرسازی مناسب و کارآمد می‌باشد،‌در فرمایش نماینده مخالف به افزایش قیمت مسکن و مناسب نبودن برنامه‌ آخوندی در زمان مسئولیت ایشان اشاره کرد که لازم است پاسخ دهم چنانچه دقت کرده باشید در زمان مسئولیت وی کمبود مسکن و تورم مسکن در حدی که امروز بیداد می‌کند نبود.
 
وی تصریح کرد: آن روز مردم تا این حد در سبد هزینه خانوار،‌هزینه مسکن پرداخت نمی‌کردند، امروزه قریب به 60 درصد هزینه خانوار مربوط به هزینه مسکن است ضمن آنکه قریب به 600 هزار واحد مسکونی مازاد داریم که به علت عدم نظارت و کنترل دقیق دولت این واحدها در مدار استفاده قرار نگرفته و توسط واسطه‌گران احتکار شده است که این امر موجب افزایش قیمت مسکن شده است.  
 
نماینده مردم بندرعباس با بیان اینکه در زمان مسئولیت آخوندی وی برای خانه‌دار شدن همه اقشار جامعه برنامه داشتند، گفت: در حال حاضر نیز برنامه‌های آخوندی یک برنامه آمایشی است و در برنامه خود به عدالت جغرافیایی اهمیت بالایی داده‌اند.  
 
عضو کمیسیون عمران با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات ادامه داد: مهم این است که یک مدیر کلان یا یک وزیر به بهره‌مندی همه آحاد،‌مردم و همه مناطق کشور از امکانات اهمیت ویژه‌ دهد که این موضوع در برنامه وزیر پیشنهادی دیده شده است.  
 
جباری در پایان اظهار داشت: تصویب قانون نظام مهندسی و تشکیل سازمان نظام مهندسی از یادگارهای دوران تصدی وزارت آخوندی است.  
انتهای پیام/
برچسب ها: جباری ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار