سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

تاج گردون: ربيعي گلوگاه‌هاي فساد را شناسايي كرده و گزينه مناسبي براي وزارت كار و تعاون است

نائب رئيس کميسيون برنامه و بودجه گفت: دکتر ربيعي گلوگاه‌هاي فساد را کاملا شناسايي کرده و بايد سکان اين وزارتخانه را به وي بدهيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، غلامرضا تاج گردون نماينده مردم گچساران و باشت در سومين روز از صحن علني مجلس در موافقت با  وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي اظهار داشت: من به عنوان کارشناس زمانيکه آقاي دکتر ربيعي را براي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي انتخاب کردند از ديد کارشناسي خيلي موافق ايشان نبودم ولي زمانيکه وي را زيارت کردم و چند جلسه در کميسيون حضور پيدا کردند احساس کردم که نيروي بسيار مناسبي براي وزارت مهمي به دولت انتخاب و پيشنهاد شده است.

وي دلايل خود براي موافقت با وزير پيشنهادي کار ، تعاون و رفاه اجتماعي اين گونه مطر کرد:وزارت کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعي از سه جز کار، تعاون و رفاه تشکيل شده است اين که چه کسي مسئول اين وزارتخانه باشد و آيا اينکه آن فرد، فردي کاملا  اقتصاد دان و يا با نگرشي اجتماعي باشد دو مسئله متفاوت است.

تاج گردون تصريح کرد:  برداشت من "آن است که نبايد به اين وزارتخانه نگاهي صرفا اقتصادي و يا اجتماعي داشت چرا که اگر اين  دو مطلب بخواهد با هم ديده شود آن گاه اين وزارتخانه آسيب پذير مي‌شود.

نماينده مردم گچساران اظهار داشت: براساس اصول 29 ، 43 و 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مهمترين وجه براي کمک به  وزارتخانه کار ، تعاون و رفاه اجتماعي است.

تاج گردون تصريح کرد: رفاه و امور اجتماعي همکار اقتصادي و هم کار اجتماعي است و هر سه مورد را مي‌توان در اصول قانون اساسي مشاهده کرد و راه حل اين موضوع يعني چگونه بايد به اين وزارتخانه نگاه کنيم اين است که همواره بايد يک نگاه استراتژي به اين مطلب داشته باشيم.

نائب رئيس کميسيون برنامه و بودجه در ادامه  افزود: جناب آقاي دکتر ربيعي به زعم بنده با توجه به سوابق اجرايي شان در گذشته و به دليل نگاه استراتژي که به بسياري از موضوعات دارند به نظر من فردي شايسته براي تصدي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي هستند.

تاج گردون تصريح کرد: همچنين مطالعات و پشتوانه علمي دکتر ربيعي انجام داده کاملا گويا اين مطلب است که حضور ايشان مي‌تواند تاثير بسياري بر اين مجموعه داشته باشد.

وي ادامه داد: زمانيکه در يکي از کميسيون‌ها در خدمت ايشان بودم دکتر ربيعي حرف بسيار بسيار جالبي زدند ايشان گفتند اين مجموعه مانند يک کشتي است که به فرموده مقام معظم رهبري کسي نمي تواند از اين مجموعه خارج شود؛ وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي و يا صندوق‌هايي که ما در اين وزارتخانه داريم صندوق‌هاي بين نسلي هستند که تنها متعلق به نسل فعلي نبوده و اين تنها نمي‌توان به  اين صندوق‌ها يک نگاه غير استراتژيک و انتزاعي داشت.

تاج گردون تصريح کرد: زمانيکه براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي در مجلس قرار بود قانوني تصويب شود آن موقع بحث بر سر ان بود که وزارت رفاه چه نوع وزارتي است که ان زمان گفته مي شد وزارت رفاه يک سازمان برنامه ديگري است يعني بايد کليه منابع کشور در انجا تجهيز شود تا بتواند امور اجرايي قانون اساسي به ويژه اصل 29، 43 و 44 را عملي کنند.

وي اظهار داشت وزارت رفاه همواره دو اثر داشته باشد يک اثر مثبت و يک اثر منفي اثر مثبت انکه موجب ارتقا رفاه در داخل کشور مي شود و اثر منفي آنکه اگر نگاه خوبي به اين وزارتخانه نداشته باشيم موجب فساد مي‌شود.

نائب رئيس کميسيون برنامه و بودجه در ادامه افزود: مطالعاتي که آقاي ربيعي داشته بيانگر اين است که ايشان گلوگاه هاي فساد را کاملا شناسايي کرده آنها را بلد است و مي‌تواند اگر سکان اين وزارتخانه را به وي بدهيم به دليل شناخت بالاي ايشان به همين گلوگاه هاي فساد که در اين وزارتخانه بسيار مشهود است به خوبي عمل کند و آن صندوق‌هاي بين نسلي را براي تمام نسل‌ها نگذارد.

تاج گردون تصريح کرد: آثار مثبت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتمايع آن است که اگر در نظام جمهوري اسلامي قانون اساسي به دنبال رفاه باشيم که بايد هم شکل بگيرد همواره با يک نگاه استراتژي آنرا عملي کنيم.

نماينده مردم گچساران تاکيد کرد انتخاب انسان‌هاي عالم، علمي و دانشمند هيچ گاه به ضرر ما نيست  اگر يک فرد سياسي براي وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعي انتخاب شود قطعا انتخاب درستي نخواهد بود اما بايد کسي انتخاب شود که يک نگاه استراتژيک به مسائل داشته تابتواند تاثيرات خود را بر اين وزارتخانه بگذارد.

نائب رئيس کميسيون بودحه در پايان خاطرنشان کرد: کتاب‌هاي دکتر ربيعي در زمينه توسعه امنيت و کارآفريني و معماري دولت مدني  بيانگر ان است که ايشان در اين زمينه کارهاي ارزشمندي انجام داده اند و همواره با يک نگاه ميداني و چند کشوري به مسائل نگاه مي کند بنده از دوستان انتظار دارم به عنوان همکار عزيز به آقاي دکتر ربيعي راي مناسبي دهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تعاون ، کار ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار