بلومبرگ امروز در گزارشي به قلم اندرو مک-آسکيل نوشت: وزير دارايي هند اعلام کرد اين کشور خواستار افزايش واردات نفت از ايران است که اين مسئله حاکي از برگشت احتمالي دهلي نو از سياستي است که هند بر اساس آن تحت فشارهاي آمريکا مجبور به کاهش خريد نفت از ايران شده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، "پالانياپان چيدامبارام" وزير دارايي هند در سخنراني در جلسه ديروز پارلمان هند تصريح کرد اين کشور در حال بررسي اقدام در اين زمينه است. 

چيدامبارام در ادامه سخنان خود به تدابيري براي حمايت از روپيه و کاهش کسري تجاري کنوني اشاره کرد اما از ارائه جزئيات بيشتر در خصوص برنامه افزايش واردات نفت از ايران خودداري ورزيد.

چيدامبارام گفت: در چارچوب تحريم‌هاي سازمان ملل متحد باز هم ممکن است راهي براي واردات نفت از ايران وجود داشته باشد که در پس‌انداز دلار به ما کمک کند.

در حالي که هند از چندين دور تحريم‌هاي سازمان ملل متحد عليه برنامه هسته‌اي ايران پيروي کرده ، آشکارا از تحريم‌هاي يک‌جانبه آمريکا انتقاد کرده و اين تحريم‌ها را تجاوز به اقتدار ملي خود دانسته است.

خريداران نفت ايران در آسيا از جمله چين ، هند، کره جنوبي موفق شدند امتياز مبادله نفت با ايران را از آمريکا به دست آورند که به آنها اين امکان را مي‌دهد که تا زماني که خريد محدودي از ايران داشته باشند، به تجارت نفت با اين کشور ادامه دهند.

هند 80 درصد از نفت خام مورد استفاده خود را وارد مي‌کند که اين مسئله به افزايش کسري تجاري اين کشور منجر شده است.

به گزارش وزارت دارايي هند، اين کشور  در سال مالي گذشته حدود هفت و دو دهم درصد از نفت خام مصرفي خود را از ايران وارد کرد.
برچسب ها: هند ، نفت ، ایران ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار