تظاهرکنندگان مصري با در دست داشتن پلاكاردهاي با مضمون "سي.ان.ان حامي تروريسم" و "اوباما پشتيبان تروريست ها"‌ به خيابان ها مي آيند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه تحليلي "گلوبال ريسرچ"،‌نهم آگوست مجله "وال استريت ژورنال" نوشت "خشم و نفرت عمومي ازسياست هاي آمريكا در رسانه هاي مصر رو به افزايش است". البته با توجه به اينكه آمريكا و اسرائيل منفورترين ها در منطقه خاورميانه بوده اند، جاي تعجب نيست.
در مصر پرچم آمريکا به آتش کشيده مي شود و شعارهاي ضدآمريکايي سرداده مي شود:
"بیدار شو امریکا: اوباما از رژیم فاشیستی در مصر حمايت مي کند."

"اوباما پشتیبان تروریسم"

"اوباما وسفیرش پترسون حاميان تروریسم در مصر"

"سفير آمريکا را از مصر بيرون بياندازيد." 

"آن پترسون،  مصررا ترک کن و برو به جهنم!"

"ان پترسون: شما و کشور شما به جهنم برود"

"اوباما، شما می توانید مردم آمريکا و جهان را گول بزنيد شما حامي مالي تروريسم هستيد!"

"دموکراسي آمریکايي دروغ است"

"بوش، بلر، نتانیاهو، اوباما؛ جنایتکاران جنگی"
بي قانوني امپرياليستي سرمنشا حس خشم و نفرت است. امپرياليستي كه همواره حقوق فلسطينيان را ناديده گرفته است. مردم خواستار عدالت و پايان جنگ هاي منطقه اي هستند. آنها خروج كامل آمريكا از منطقه را خواستارند؛ حضوري كه استمرار آن خشم و نفرت عمومي را افزايش خواهد داد.
اعتراضات مردم مصر با تظاهرات ادامه مي يابد. آيت الله خامنه اي رهبر معظم کشورمان هم در رابطه با پيامد هاي احتمالي مداخلات خارجي و آغاز جنگ داخلي هشدار داد. ايشان در سخناني با اشاره به دست داشتن آمريكا در اين حوادث،  اظهار داشت " هيچ چيز همانند مداخله خارجي به مردم مصر صدمه نخواهد زد".
سخنان رهبر معظم  جمهوري اسلامي ايران خطاب به واشنگتن، اسرائيل، قدرت هاي كليدي "ناتو"، و حكومت هاي عربي بوده است. وي خواهان توقف منازعات شده و از رهبران مذهبي و سياسي خواست تا از حوادث سوريه پند گيرند. 
در همين حال واشنگتن به حمايت از کودتاي نظامي مشغول است و "جان كري"‌و نماينده ارشد سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا "كاترين اشتون" بيانيه مشتركي را با اين مضمون منتشر ساختند: "عميقا درباره آينده خطرات احتمالي موقعيت بحراني مصر نگران هستيم. پيشنهاداتي عملي را براي آرام سازي تنش هاي كنوني و كمك به مصري ها براي آغاز گفتگوهاي سياسي واقع گرايانه پيشنهاد داده ايم. ايده هاي ما براي احزاب پايدار است. و مداخله ما در تمام سطوح هر روز ادامه خواهد داشت".
"مداخله" اين دو؛ گردن كلفتي و بي قانوني امپريالسم را نشان مي دهد و  نمايانگر آينده اي غير قابل تحمل براي مردم مصر است. مصريان خواهان دموكراسي هستند كه احتمالا آن را به دست نخواهند آورد.
طبق گزارشات سناتور‌"‌جان مك.كين" و سناتور"ليندسي گراهام" ارتش قاهره و رهبران غير نظاميان را وادار به مصالحه نموده اند. آنها خواستار گفتگوهاي ديپلماتيك هستند و درباره نتايج احتمالي تنش ها هشدار دادند. برخي از اعضاي كنگر خواستار قطع كمك ها به مصر شدند. در خواستي كه به احتمال قوي نتيجه نخواهد داد چرا كه اوباما قول همكاري به مصري ها را داده است.
مقامات "اخوان المسلمين" و حاميان آن " مسئوليت شكست و پيامد هاي بعدي آن را كه احتمالا به قانون شكني و به خطر انداختن آرامش جامعه منجر خواهد شد" را تمام و كمال به عهده مي گيرند.
صبر دولت به سر آمده است. از سوم ژوئيه و بر كناري "محمد مرسي"، صدها تن مجروح و بسياري دستگير شده اند و آنان را وحشيانه و شديدا مورد شكنجه و آزار و اذيت قرار داده اند.
با ادامه خشونت ها و خونريزي در مصر جنگ داخلي آغاز شده و منازعات و ناآرامي ها در خاور ميانه افزايش خواهند يافت. تمام منطقه در گير خواهد شد. نارضايتي هاي مستمر هر اقدامي را امكان پذير خواهند ساخت.
رسانه هاي دولتي و خصوصي انزجار عمومي از آمريكا را برجسته نشان مي دهند. به گفته "هشام قاسم" صاحب امتياز روزنامه "المصري اليوم" آنان "از جانب كسي كه در قدرت است برنامه ريزي شده اند . و نيازي به دستور العمل  براي آنچه كه مي نويسند، ندارند".
اما مصر عميقا به كمك هاي آمريكا به ويژه كمك هاي نظامي وابسته است. در حدود 1.5 ميليارد دلار! 
در اين حين برخي از مصريان با جايگزيني "فورد" با "پترسون" ابراز نارضايتي مي كنند. چراكه وي بازتابي از سياست هاي منفور ضداسلامي است.
"محمد علي" سخنگوي ارتش  اذعان داشت:
" شما نمي توانيد كسي را كه سابقه بدي در منطقه اي ناآرام و طوفان زده دارد را سفير مصر منصوب كرده و خواهان رضايت مندي مردم اين كشور باشيد".
برخي از ناظران نگران خشم ضد-آمريكايي و غير قابل كنترل مردم مصر هستند.

يكي از حاضران دراعتراضات ضد-آمريكايي ميدان تحرير معتقد است "فورد مشكل ساز است. سفير سوريه بودن به اندازه كافي وي را به مردم شناسانده است. وي يكي از جاسوسان ارشد آمريكا است". انزجار عمومي نيز انعكاس دهنده همين تنفر است. وسال هاي سال مداخله آمريكا در منطقه بر اين حس دامن مي زند.
برچسب ها: آمریکا ، مصر ، انزجار ، خشم ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار