سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به گمانه‌زنی‌های مقامات روسی درباره دیدار رؤسای جمهور روسیه و ایران در بیشکک پایتخت کشور قرقیزستان، گفت: این دیدار که در بالاترین سطح اجرایی کشورها که همان رؤساي جمهورشان بوده از جمله ملاقات‌هاي تاثيرگذار در گسترش و بهبود روابط کشورها خواهد بود.

"محمدحسن قديري‌ابيانه" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ديدار آتی روساي جمهور ايران و روسيه در حاشيه اجلاس سران سازمان همکاري شانگهاي در بيشکک، گفت: ايران و روسيه دو کشور مقتدر و بزرگ در منطقه و جهان هستند.

وي ادامه داد: اين دو کشور ضمن همسایگی با درياي خزر، تمايل زيادي براي گسترش دوجانبه و همکاري‌هاي بين‌المللي با يکديگر دارند.

قديري‌ابيانه تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران و روسيه در برخي مسائل جهاني مواضع مشترکي دارند، که از جمله آنها مي‌توان به مخالفت‌هاي اين دو کشور به اقدامات تروريستي معارضین سوري و حمايت از دولت بشار اسد اشاره کرد.

وي با تاکید بر اینکه ملاقات و مذاکرات بین‌المللی در هر سطحي به گسترش روابط منجر خواهد شد، اظهار داشت: دیدار در بالاترين سطح اجرايي کشورها يعني روساي جمهور آنها از جمله ملاقات‌هاي تاثيرگذار در گسترش و بهبود روابط کشورها خواهد بود.

سفير سابق ايران در مکزيک، در پايان خاطرنشان کرد: اصولا زماني که سران کشورها در مورد اموري به توافقاتي مي‌رسند، روند تحقق تصميمات گذشته نيز تسهيل و تسريع مي‌شوند و همچنین دستیابی به توافقات کلي در این دیدارها و ملاقات‌ها نیز بیش از پیش ممکن‌الاجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، روسیه ، دیدار ، روابط ، گسترش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار