وزیران فرهنگ ایران و چین در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با یکدیگر دیدار و بر گسترش مبادلات و تعاملات فرهنگی و هنری تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی ،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ' سید محمد حسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با چای وو ' وزیر فرهنگ چین  بر گسترش روابط با تهران در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر تاکید کردند.
وزیر فرهنگ چین خاطر نشان کرد که چین آماده تقویت کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های این کشور با هدف تحکیم پیوندهای فرهنگی و علمی بین دو ملت است.

افزایش همکاری های فرهنگی در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، تاکید بر فرهنگ شرق که حامل اخلاق و معنویت و ارزش های انسانی است و مقابله با هجوم فرهنگی غرب از دیگر محورهایی بود که وزیران فرهنگ ایران و چین درباره آن توافق نظر داشتند.

در این دیدار قرار شد ،با همکاری دو کشور هفته فرهنگی ایران در چین در آینده نزدیک برگزار شود.

همچنین مقرر شد تحت این توافق یک فیلم مشترک با همکاری ایران و چین ساخته خواهد شد که نخستین مورد درعرصه فعالیت های هنری میان دو کشور در این بخش محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در ملاقات با همتای چینی خود همچنین پیشنهاد تعیین سالی به عنوان سال فرهنگی ایران - چین را مطرح کرد .

حسینی همچنین بر ضرورت پیگیری پیشنهادهای ارایه شده از سوی ایران به دبیرخانه اجلاس سازمان همکاری شانگهای ، تعیین سالانه یکی از شهرها به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای این پیمان و فعالیت فرهنگی در شهرهای مشهد و ارومچی که خواهر خوانده هستند را مورد تاکید قرار داد.

ایران و چین در بهمن ماه سال گذشته نخستین کمیسیون مشترک فرهنگی را برگزار کردند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار