تقوی گفت:راهبرد نتانیاهو خرید زمان است تا با آمدن ترامپ موقعیتش در برابر دشمنان خارجی و رقبای داخلی بهبود پیدا کند و همچنان در قدرت باقی بماند.  

علیرضا تقوی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه خبر درباره جنایات صهوینست‌ها و بی نتیجه ماندن دور جدید مذاکرات آتش بس اظهار کرد: نتانیاهو به دنبال اتمام جنگ نبوده و در پی استمرار جنگ است. راهبرد نخست وزیر صهیونیست‌ها خرید زمان است تا بتواند زمان ریاست خود را به انتخابات نوامبر آمریکا  بکشاند تا با آمدن ترامپ موقعیتش در برابر دشمنان خارجی و رقبای داخلی بهبود پیدا کند و همچنان در قدرت باقی بماند. 

وی ادامه داد: معتقد هستم اصلی‌ترین دلیل جنایات صهیونیست‌ها همین است. اما دلیل دوم به آن برمی گردد که نتانیاهو نابودی حماس را هدف از دست رفته خودش می‌داند و معتقد است که حماس شکست نخورده، اما می‌شود با ترور‌های هدفمند و از بین بردن یک سری از رهبر‌های حماس می‌تواتند دستاوردی نسبی ایجاد کند و در افکار عمومی خودشان جایگاهی کسب کنند.

وی افزود: تا حضور خودشان را در قدرت مستحکم‌تر کنند و اصلی‌ترین دلیل این جنایات نتانیاهو آن است که روند‌های مذاکرات را بر هم بزند و جنگ را استمرار بخشد.

وی گفت: تقریبا همه دنیا موافق آتش بس است و از این موضوع منتفع است. تحولاتی که در دریای سرخ، در فلسطین و نقاط دیگر رخ می‌دهد و به نفع آرامش و صلح جهانی نیست، اما کلید این موضوع در توقف جنایت‌های اسرائیل است.

تقوی گفت: اما صهیونیست‌ها خوی وحشی گردی دارند و نژاد پرست هستند و ذره‌ای نمی‌خواهند از اهداف و جنایات خود عقب نشینی کنند و فعلا افقی از آتش بس وجود نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳
دقيقا, و نتانياهو تحت حمايت ضمني و سكوت محمود عباس و كشورهاي عربي و توسل به تاكتيك قوي و كارائ ايران هراسي همچنان در قدرت و جلاد منتخبي امريكا غرب و كشورهاي عربي بوده و خواهد بود.
آخرین اخبار