رییس جمهور چین در گشایش دوازدهمین اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای گفت: صلح در جهان به دلیل جنگ های به راه انداخته شده در عراق و افغانستان به طور جدی به خطر افتاده است

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، هو جین تائو  در جمع اعضای رسمی و ناظر این سازمان گفت: از این اعتبار برای حمایت از همكاری های اقتصادی سازمان همكاری شانگهای استفاده خواهد شد.

هو جین تائو تصریح كرد كه از این اعتبار برای اعطای وام و توسعه اعضای این سازمان استفاده می شود.

رییس جمهور چین در بخش دیگری از سخنرانی در اجلاس گفت : بحران های مالی و بدهی غرب جهان را به مخاطره انداخته است.

وی تاكید كرد، صلح در جهان به دلیل به راه اندختن جنگ در عراق و افغانستان در مخاطره است و و ثبات به طور جدی به خطر افتاده است.

وی تاكید كرد كه هدف سازمان همكاری شانگهای حراست از صلح و ثبات است و اعضای سازمان باید در این راستا همكاری های نزدیك تری داشته باشند.

هو جین تائو، آموزش یك هزار و 500 كارشناس از كشورهای عضو در سه سال آینده و اعطای 30 هزار بورس دولتی را از برنامه های كشورش برای تقویت شانگهای دانست.

وی گفت : ایجاد بانك توسعه ، ایجاد ساختار همكاری امنیتی غذایی ، تاسیس باشگاه انرژی و ایجاد ساختار و مركز سرمایه گذاری و تجاری از دیگر موارد در دستور كار سازمان برای یك دهه آینده است.

به گفته رییس جمهور چین همكاری اعضا در بخش های دارو و پزشكی ، آموزش و پرورش ، فرهنگ و فن آوری تقویت خواهد شد.

وی تاكید كرد كه سازمان هكاری شانگهای بر پیشبرد فرایند چند جانبه گرایی و تعیین موازین و مرزبندی های جدید روابط بین المللی اصرار می ورزد.

وی تقویت مبارزه با تروریسم ، چالش ها و تهدیدهای امنیتی ، بالا بردن توانایی واكنش سریع به مخاطرات امنیتی ، مخالفت با حضور بیگانگان در امور داخلی كشورها را از اقدامات و فعالیت های مهم سازمان همكاری شانگهای توصیف كرد.

نمایندگانی از سازمان ملل هم در اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای حضور دارند.

این سازمان سال 2001 میلادی و با تغییر نام از ' شانگهای پنج ' به سازمان همكاری شانگهای ایجاد شد.

برچسب ها: رییس جمهور ، چین ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار