مسئولان رژيم صهيونيستي در ادامه سياست شهرک سازي ، در حالي از تصميم خود براي ساخت يکهزار و پانصد واحد مسکوني جديد در کرانه غربي خبر داده اند که از حربه مذاکرات بيهوده به عنوان پوششي براي شهرک سازي استفاده مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ اين درحالي است که موشه يعلون وزير جنگ اين رژيم ، شتاب در اجراي طرحهاي سه هزار و ششصد واحد مسکوني ديگر را تصويب کرده بود.اين اقدام مسئولان رژيم صهيونيستي به فاصله چند روز از اعلام جان کري وزير خارجه آمريکا در دستيابي به فرمولي براي از سرگيري مذاکرات صورت مي گيرد.

فارس الصرفندي خبرنگار العالم با اشاره به تصميمات جديد مسئولان اسرائيلي درباره شهرک سازيهاي جديد در کرانه غربي گفت : به نظر مي رسد موشه يعلون وزير جنگ اسرائيل فرصت را براي اعطاي دستورات خود جهت تسريع در ساخت و ساز سه هزار و ششصد واحد مسکوني در شهرکهاي «بيت ايل» ،«شيلا » و  ديگر شهرکها مناسب ديده است. واحدهايي که اکنون موشه يعلون دستور تسريع در ساخت آنها را داده است در زمان ايهود باراک سلف خويش تصويب شده بود.

واصل ابويوسف عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين گفت : آنچه را که رژيم اشغالگر درباره ساخت شهرکهاي جديد استعماري در اراضي فلسطيني اعلام کرده است در حقيقت سيلي محکمي به صورت همه جامعه جهاني است و اين رژيم درپي تحميل اين خواسته است که بدون پذيرش مرجعيت واضحي(قطعنامه ها) به ميز مذاکره بيايد و متوقف کردن شهرک سازي و آزاد سازي اسرا را نيز نپذيرد.

طرح جديد شهرک سازي در کرانه غربي در واقع ادامه طرحهاي گذشته اين رژيم است که هميشه در لفافه مذاکرات با فلسطينيها انجام شده است.  در سالهاي اخير تل آويو  در پي انتقادهاي زياد اروپاييها به نوعي در تنگنا قرار گرفت بنابراين نتانياهو چاره اي جز پيدا کردن يک پوشش جديد براي کمک به تکميل طرحهاي شهرک سازي و پايان دادن به انتقادهاي بين المللي از سياست خود نداشت و بهترين سرپوش براي اقدامات نتانياهو ادامه دادن به مذاکرات ابدي ميان فلسطينيها و اسرائيليها است.

جمال جمعه هماهنگ کننده تحرکات و تبليغات مردمي براي مقاومت در برابر شهرکسازي گفت : اسرائيل از همان ابتدا به مذاکرات بي نتيجه و بيهوده روي آورده و هدف از اين مذاکرات فراهم کردن نوعي پوشش براي تداوم سياستهاي شهرک سازي است. نگراني و ترس ما اين است که اين وضع سالها ادامه پيدا کند و مذاکرات وارد نوعي دور باطل شود و رژيم اسرائيل در نتيجه آن بتواند طرحهاي شهرک سازي خود را که به کمتر از دو سال زمان نياز دارد ؛ تکميل کند.

خبرنگار العالم در پايان گفت : هزاران واحد مسکوني جديد در واقع  تکميل طرحهاي شهرک سازي است که اراضي فلسطين را خفه کرده است. طناب دار اکنون در دست خود فلسطينيها است و خود آنها هستند که بايد تصميم بگيرند آيا اين طناب را به گردن اراضي خود بيندازند يا آنرا بردارند. اگر آنها تصميم بگيرند وارد مذاکرات بيهوده با رژيم اسرائيل شوند به اين معنا خواهد بود که خودشان تصميم گرفته اند با دستان خويش حکم اعدام و نابود ساختن سرزمينهاي فلسطيني را صادر کنند.


برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار