"رابرت نايمن" تحليلگر پايگاه تحليلي "کامن دريمز" در مقاله اي که در روزنامه "هافينگتون پست" منتشر کرده، با اشاره به لزوم پيگيري ديپلماسي با ايران از سوي دولت اوباما راهکار ديلماتيک را تنها شيوه براي جلوگيري از وقوع جنگي ديگر توسط دولت آمريکا مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست، تحليلگر مقاله با اشاره به پيروزي "حسن روحاني" در انتخابات رياست جمهوري کشورمان و فرصتي که براي کشورهاي غربي به منظور تعامل با کشورمان ايجاد شده است مي نويسد "اکنون فرصت مناسبي براي پيگيري ديپلماسي از سوي کاخ سفيد در قبال ايران فراهم شده است. من همواره گفته ام که باید ديپلماسي با ايران را در پيش گرفت. من در سال 2009 ميلادي نيز همين مسئله را تکرار کردم چرا که کنار گذاشتن ديپلماسي راه را به سوي وقوع جنگي احتمالي مي گشايد. اکنون گفتگوهايي ميان نمايندگان کنگره در مورد امکان پيشبرد ديپلماسي با ايران در حال انجام است. اکنون رييس جمهوري جديد بر روي کار خواهد آمد و اين فرصتي مناسب براي از سرگيري تعامل مستقيم ايران و آمريکاست. اکنون رييس جمهوري در ايران انتخاب شده است که خواستار تعامل با تمام کشورهاي جهان از جمله کشورهاي غربي است. "


نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به نامه اخير دو تن از سناتورهاي آمريکايي به دولت اوباما و توصيه آنان به وي براي تلاش به منظور "تعامل مستقيم" با کشورمان مي نويسد "اخيرا "چارلز دنت" سناتور جمهوريخواه و "ديويد پرايس" سناتور دموکرات نامه اي را براي "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا ارسال کرده اند که در آن به وي توصيه نموده اند از فرصت ايجاد شده براي تعامل مستقيم با ايران استفاده نمايد." 

نويسنده در ادامه با اشاره به نمونه تجاوز دولت آمريکا عليه عراق به آمريکايي ها هشدار مي دهد که اجازه ندهند فاجعه اي مشابه روي دهد و در اين باره مي افزايد "من نمي توانم قول دهم که در صورتي که ساير نمايندگان آمريکايي نيز به نامه دنت و پرايس پاسخ مثبت دهند جنگي با ايران بوقوع نخواهد پيوست. با اين حال بايد به ياد داشت که در فوربه سال 2003 ميلادي ميليون ها نفر عليه تجاوز احتمالي دولت آمريکا عليه عراق به ميدان آمدند اما اقدام آنان ديرتر از زماني بود که باید انجام مي شد. نگذاريم بار ديگر قطار جنگ به ايستگاه بازگردداکنون زمان ديپلماسي با ايران فرا رسيده/ آمريکايي ها بايد از این فرصت استفاده کنند. دقت داشته باشید که در صورتيکه ديپلماسي با ايران را تجربه کنيم براحتي مي توانيم در مقابل جنگ طلبان آمريکايي بايستيم و بگوييم "ما ديپلماسي را با ايران امتحان کرديم و اين راهکار جواب داد." تنها از اين طريق خواهد بود که مي توان جلوي قطار جنگ را گرفت." 

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار