مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
از زمان خلع محمد مرسی رئیس جمهور و ارائه نقشه راهی برای تشکیل دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات در شب گذشته تاکنون این کشور باز هم شاهد تحولات مختلفی بوده است.
"عدلي منصور "رئيس دادگاه عالي قانون اساسي مصر که شوراي نظامي اين کشور او را به عنوان رئيس جمهور موقت تعيين کرد، پيش از اين مشاور وزارت بازرگاني عربستان سعودي بوده است.
در پي جلوگيري از ورود هواپيماي "اوو موارلس" رييس جمهور بوليوي به حريم هوايي چندين کشور اروپايي از جمله فرانسه، پرتغال و اسپانيا گروهي از کشورهاي آمريکاي لاتين اظهار داشتند که نشستي اضطراري را با هدف رسيدگي به اين موضوع امروز (پنجشنبه) برگزار خواهند کرد.
"ريکاردو پاتينو" وزير امور خارجه اکوادور اظهار داشت که ميکروفون جاسازي شده در يکي از اداره هاي سفارت اکوادور در لندن متعلق به يک شرکت انگليسي نصب وسايل نظارتي مدار بسته بوده است که اين ميکروفون را به منظور جاسوسي در سفارت کار گذاشته بود.
تروريست ها با کارگذاري يک بمب در خودروي معاون وزير کار سوريه قصد ترور وي را داشتند.
"علي هاشم" در سرمقاله جديد خود معتقد است که تلاش دولت "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان براي بهبود روابط با کشورهاي عرب همسايه به همگرايي دو کشور براي رسيدن به نتيجه اي مطلوب پيرامون بحران سوريه کمک خواهد کرد.
برکناري محمد مرسي رئيس جمهور مصر با تصميم ارتش، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را در برابر يک مشکل ديپلماتيک و دو راهي تلقي يا عدم تلقي اين تصميم به عنوان کودتا قرار داده است.
پارلمان اروپا از اوضاع حاکم بر مصر بعد از برکناري محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور توسط ارتش ابراز نگراني کرد.
پايگاه خبري الخبر پرس لبنان انتشار فيلم بازداشت محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر را متعلق به سال 2005 ميلادي و در زمان رژيم حسني مبارك دانستند.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز (پنجشنبه) در تحلیلی نوشت: اسرائیل به چهار علت، از برکناری "محمد مرسی" رئیس جمهور مخلوع مصر خشمگین و ناراضی است.
صدها تن از خاخام های یهودیِ ضد صهیونیست، با تجمع در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک،سرکوبگری رژیم صهیونیستی علیه یهودیان غیر صهیونیست را محکوم کردند.
یگان های ویژه نیروهای ارتش این کشور در یک عملیات ویژه در منطقه شیفونیه در حومه دمشق، سرکرده یک گروهک تروریستی موسوم به "شباب الهدی" را به هلاکت رساندند.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار