معاون کمیته امور خارجی مجلس ملی کره‌جنوبی گفت:‌ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران معاون کمیته امور خارجی مجلس ملی کره‌جنوبی صبح امروز (دوشنبه) با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی به عنوان دوکشور مهم در غرب و شرق آسیا و دارای روابطی دوستانه و تاریخی، هیچ‌گونه محدودیتی برای تحکیم و تقویت مراودات دوستانه فیمابین ندارند.

وی در همین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی برای رشد و توسعه ارتباطات در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش داشتن دانش استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق همه کشورهای عضو NPT دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با جدیت مخالف بمب هسته‌ای می‌باشد و معتقد است باید تمام سلاح‌های هسته‌ای دور دنیا از بین رود.

بروجردی در پایان تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران را سبب از دست دادن فرصت‌های فراوان اقتصادی و تجاری از شرکت‌های غربی دانست و تصریح کرد: تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان توسط غرب فرصت مناسبی برای افزایش سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران با دیگر کشورهای آسیایی فراهم کرده است که باید از آن بهره گرفت.

در ادامه این دیدار معاون کمیته امور خارجی مجلس ملی کره جنوبی با ابراز خرسندی از سفر به ایران، روابط فرهنگی و تاریخی در ملت ریشه‌دار و از دوران باستان خواند و گفت: ارتباطات فرهنگی عمیق دو ملت بستر مناسبی برای رشد و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری کره و جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وی بر عزم و اراده مقامات عالی‌رتبه سیاسی و پارلمانی جمهوری کره برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید و افزود: ظرفیت‌های مناسبی در بخش‌های صنعتی و فناوری‌ها نوین در دو کشور وجود دارد که بهره‌گیری از آنها به نفع دو ملت خواهد بود و ما ایران را یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان می‌دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار