نشست مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با حضور اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور برگزار شد.

 نشست مجمع نمایندگان استان تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۹ مردادماه) با حضور اعضای این مجمع و اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور برگزار شد.

پیمان فلسفی سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح دستورکار امروز این نشست، گفت: این نشست با حضور ۲۳ نفر از اعضای مجمع برگزار شد و این سومین نشست نمایندگان تهران بود که در آن تصمیماتی در خصوص کمیته‌های تخصصی و موضوعات مختلف که باید توسط مجمع پیگیری شود، اتخاذ شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد دفاتر مجمع در مناطق ۲۲ گانه به صورت پهنه بندی در قالب ۵ پهنه و شهرستان‌های تابعه اعم از ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر، فیروزکوه، دماوند، ورامین، پاکدشت و رباط کریم تشکیل شوند و در هر کدام از آنها یک نماینده معین خواهیم داشت تا با مردم ارتباط مستقیم و مستمری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در ادامه آیین نامه داخلی مجمع تصویب شد و قرار شد در کنار ارتباطات مردمی با دستگاه‌های مختلف شهر تهران و وزارتخانه‌ها که عمدتا دستگاه‌های ملی هستند ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم و در این خصوص هم برنامه ریزی به عمل آوردیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، اظهار کرد: ما ۹ کارگروه اعم از مدیریت استانی، فرهنگی، اقتصادی، آموزش و فناوری، کشاورزی، زیربنایی، مدیریت شهری، اجتماعی و سلامت را نیز ایجاد کردیم.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور بررسی شد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در ادامه در راستای تعاملاتی که باید با وزرای پیشنهادی داشته باشیم وزیر پیشنهادی کشور در این نشست حضور یافت و در ارتباط با همکاری‌های آینده با مجمع مباحث مطلوبی مطرح شد.

اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور در ارائه مهم‌ترین موضوعاتی که پیرامون پایتخت در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: مهمترین گام انتخاب استاندار است که در این زمینه رئیس جمهور تاکید کردند که شاخص و ملاک‌هایی برای انتخاب استانداران و فرمانداران تعیین شود و براساس آن فارغ از نگاه‌های جناحی و سیاسی اقدام کنیم. ضمن اینکه قرار نیست همه استانداران، فرمانداران و بخشداران تغییر کنند.

وی در ادامه از ساماندهی اتباع بیگانه و تشکیل سازمان ملی اقامت که لایحه آن در حال طی مراحل قانونی است به عنوان مهمترین اولویت‌های برنامه خود در اداره استان تهران یاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار