نواز شريف براي تشکيل دولت اعلام آمادگي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ طبق نتايج اوليه منتشر شده از انتخابات پارلماني پاکستان احتمالا حزب نواز شريف در اين انتخابات به پيروزي دست خواهد يافت و نواز شريف براي سومين بار نخست وزير پاکستان خواهد شد. 

مسلم ليگ صد و ده کرسي پارلمان را کسب کرده است اما احتمالا ناچار خواهد شد براي تشکيل دولت با ساير احزاب ائتلاف کند.حزب جنبش عدالت عمران خان ستاره سابق کريکت پاکستان نيز در جايگاه دوم قرا گرفت. عمران خان از پيشرفت دموکراسي در اين کشور استقبال کرده است اما از احتمال تقلب در انتخابات نيز سخن گفته است. حزب عمران خان که هوادارانش پيروزي وي را در اسلام آباد جشن گرفتند، سي کرسي پارلمان را بدست آورد. 

نواز شريف در سخنراني خود در ميان هوادارانش در شنبه شب اعلام کرد آماده تشکيل دولت است. انتخابات روز شنبه يک پيروزي دموکراتيک بزرگ براي پاکستان محسوب مي شود. با وجود حملات مرگبار و تهديدات طالبان، شصت درصد واجدين شرايط راي در انتخابات شرکت کردند تا در مورد آينده کشورشان تصميم گيري کنند.اما براي حزب حاکم مردم که از پنج سال پيش در راس قدرت است اين انتخابات يک شکست است زيرا موفق شده است تنها سي کرسي پارلماني را از آن خود کند.

برچسب ها: دولت ، نواز ، شریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار