معاون وزير نفت گفت: با بهره برداري از 56 طرح در صنعت پتروشيمي، ظرفيت توليدات اين صنعت به 106 ميليون تن در سال برآورد شده است.

عبدالحسين بيات در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: براي جلوگيري از خام فروشي برنامه هاي جديد در برنامه توسعه پنجم لحاظ شده است، به طوري که پروژه هاي مهر ماندگار در خرداد يا تيرماه سال جاري و 5 طرح در سال هاي آينده به نتيجه خواهد رسيد.

وي تصريح کرد: از 21 طرح پتروشيمي در حوزه فاينانس خارجي، 15 پروژه در مسير تامين منابع مالي قرار گرفتند، همچنين 17 طرح ديگر نيز براي تامين منابع مالي به صندوق توسعه ملي و 12 طرح ديگر از طريق بانک مرکزي معرفي شده است.

بيات تاکيد کرد: با بهره برداري از اين طرحها، ظرفيت محصولات پتروشيمي به 109 ميليونتن در سال خواهد رسيد.

وي خاطرنشان کرد: 20 طرح ديگر نيز تامين منابع مالي مشخص نشده و به زودي تعيين تکليف مي شود.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران، اظهار داشت: پتروشيمي غرب از جمله لرستان واحد يوتن يک در مراحل پيش راه اندازي و واحد پلي اتيلن در مراحل تکميل مکانيکي است، که به زودي راه اندازي مي شود.

وي تصريح کرد: پتروشيمي مهاباد مراحل احداث را طي مي کند و پتروشيمي کردستان 60 پيشرفت فيزيکي دارد و پيش بيني مي شود ابتداي سال آينده به بهره برداري برسد و پتروشيمي لرستان و مهاباد در سالجاري راه اندازي مي شود./س
برچسب ها: ظرفیت ، تولید ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار