پژوهشگر مسايل سياسي در دمشق، تاکيد کرد تهديدات آمريکا و رژيم صهيونيستي، تلاش اين دو طرف براي جلوگيري از ناکامي توطئه شان در سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شادي احمد در مصاحبه با شبکه تلويزيوني العالم، درباره خبرهاي منتشر شده از حمله هوايي جديد اسرائيل به سوريه گفت: منابع رسمي سوريه تاکنون اين خبر را تاييد يا تکذيب نکرده اند. اسرائيل با بحران آفريني هاي مختلف تلاش مي کند، حضور و نقش خود در منطقه را نشان دهد. ما پيش از اين هم شاهد اعلام کشف يک هواپيماي شناسايي در سواحل شهر حيفا بوديم. اين بار هم منابع آمريکايي و اسرائيلي اين خبر را منتشر کردند. به نظر مي رسد پس از پيروزيهاي ارتش سوريه، اسرائيل به اين نتيجه رسيده است که خودش براي بي ثباتي در منطقه وارد عمل شود. 
                                      

احمد افزود: نشانه هايي از امکان حل بحران سوريه در اوايل ماه مارس گذشته به وجود آمد و آمريکا به روسيه وعده داد به حل بحران سوريه در منطقه کمک خواهد کرد. اما واشنگتن به وعده خود عمل نکرد، زيرا به اين نتيجه رسيد که گفتگو درباره سوريه با توجه به موفقيت هاي اخير ارتش به سود آمريکا نخواهد بود. آمريکا به همين علت براي طولاني کردن بحران تلاش مي کند تا بتواند موفقيت هاي ميداني به دست آورند. البته آنها نمي دانند چگونه اين موفقيت ها را محقق کنند و به همين علت شاهد انفجارهاي تروريستي و تخريب اماکن مقدس از جمله قبر يکي از صحابه پيامبر (ص) هستيم. 

وي خاطر نشان کرد: روسيه و ايران به حمايت گسترده از ملت و دولت سوريه ادامه مي دهند. آمريکا در اين شرايط تلاش مي کند دوستان خود در منطقه را راضي کند. تغيير دولت در لبنان را مي توان تلاشي براي راضي کردن عربستان و عادي سازي روابط بين اسرائيل و ترکيه را هم تلاش براي جلب رضايت آنکارا دانست. زيرا آمريکا به اين نتيجه رسيده است که بايد راه حل سياسي را بپذيرد. احتمال دستيابي به توافقي در اين مورد در ماه ژوئن آينده وجود دارد. صد و هشتاد هزار نظامي آمريکايي در عراق نتوانستند کاري از پيش ببرند و به همين علت من فکر نمي کنم واشنگتن حاضر باشد بار ديگر تجربه جنگ جديدي را در منطقه تکرار کند.

طرفهاي مختلفي مانند ترکيه، عربستان، قطر، آمريکا، اروپا و غرب براي ويراني سوريه با يکديگر همکاري مي کنند، اما هر کدام از آنها اهداف خاصي دارند. هر چند که ضربه زدن به محور مقاومت بين همه اين طرفها مشترک است. با مشخص شدن قدرت ارتش سوريه، شاهد تهديدات آمريکا در مورد دخالت نظامي به بهانه سلاحهاي شيميايي بوديم.

برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، توطئه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار