عضو هيئت‌ رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با انتقاد از عملکرد ضعيف دبيرخانه جنبش غير متعهدها گفت: مشايي شايستگي رياست دبيرخانه جنبش "غير متعهدها" به عنوان يك جنش تاثيرگذار و جهاني را ندارد.

سيد باقر حسيني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، از عملکرد ضعيف دبيرخانه جنبش "غير متعهدها" انتقاد کرد و گفت: با گذشت 8 ماه از رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، تاکنون هيچ اقدام مثبتي از دبيرخانه اين جنبش تاثيرگذار و جهاني مشاهده نکرده‌ايم.

وي با بيان اينکه عملکرد دبيرخانه جنبش غير متعهدها ضعيف است، افزود: اين دبيرخانه هيچ اقدام موثري در خصوص  مسائل مربوط به جهان اسلام و کشورهاي منطقه‌اي انجام نداده و موضوعات را پيگيري نکرده است.

عضو هيئت‌ رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: دبيرخانه جنبش غير متعهدها فقط اسم بزرگي است که برخي‌ها آن را به يدک مي‌کشند.

حسيني در ادامه به جايگاه رئيس دبيرخانه جنبش غير متعهدها اشاره کرد و اظهارداشت: بايد کساني به رياست دبيرخانه اين جنبش انتخاب شوند که به لحاظ سابقه و تخصص توانمند باشند و اين در حاليست كه مشايي سابقه قابل اعتمادي براي اين پست نداشته و ندارد.

وي با بيان اينكه اسفنديار رحيم مشايي لياقت کرسي دبيرخانه جنبش غير متعهدها را ندارد، اظهار داشت: عملکرد اخير او دليلي بر عدم توانايي‌اش در اين پست است.

اين در حالي است که علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس چندي پيش در نشست خبري خود در پرسش به اين سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آيا تاكنون از ظرفيت جنبش غير متعهدها براي حل بحران سوريه به نحو احسن استفاده شده است يا نه گفت: خير، متاسفانه دولت از ظرفيت اين جنبش براي رفع بحران سوريه استفاه لازم را نکرده است.

بر همين اساس علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه براي پاسخگويي در قبال كم‌كاري جنبش غيرمتعهدها در خصوص مسائل منطقه به كميسيون امنيت ملي مجلس فراخوانده شده است.

گفتني است جنبش غيرمتعهدها بعد از سازمان ملل متحد دومين مجمع بزرگ بين‌المللي است که 120 کشور جهان در آن عضو هستند.

با برگزاري شانزدهمين نشست جنبش غير متعهدها که از 5 تا 10 شهريور ماه به مدت 6 روز در تهران برگزار شد، رياست اين جنبش از مصر به جمهوري اسلامي ايران انتقال يافت.

انتهاي‌پيام/

برچسب ها: جنبش ، غیر ، متعد ، اسفندیار ، رحیم ، مشایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار