رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کمیته خلیج‌فارس خبر داد و گفت: این کمیته به تمام موضوعات مربوط به خلیج‌فارس اعم از جزایر سه‌گانه، نام خلیج‌فارس و ... رسیدگی خواهد کرد.

علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح بازدید روز گذشته اعضای این کمیسیون از جزایر سه‌گانه و تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین استان که در جزیره ابوموسی برگزار شد، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ این سفر در چارچوب وظیفه نظارتی نمایندگان به عنوان "کمیسیون تخصصی امنیت ملی و سیاست خارجی" انجام شد چرا که این کمیسیون طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و مصوب کمیسیون به استان‌های مختلف سفر می‌کند.

وی ادامه داد: اطلاع‌یافتن از مجموعه مسائل امنیتی استان هرمزگان، کاستی‌های موجود و اقدامات این کمیسیون برای کمک به امنیت اين استان از طریق مکاتبات یا برگزاري جلسات، مسائلی بود که در جلسه‌اي كه به مدت 2 ساعت در جلسه شورای تامین در جزیره ابوموسی برگزار گرديد، بررسي شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تمرکز بر مسائل جزیره ابوموسی و با توجه به بازدیدی که از جزیره تنب بزرگ و جزیره سیری داشتیم و با توجه به اهمیت راهبردی این جزایر طبیعی است که باید به این جزایر نگاه ویژه شود.

بروجردی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین استان گفت: به لحاظ مسائل بودجه‌ای در این جلسه بحث شد و در صورت امکان، ردیف بودجه‌ای ویژه برای جزیره ابوموسی در نظر گرفته خواهد شد و ما تلاش خواهیم کرد این مسئله عملی شود چرا که جزیره ابوموسی اهمیت دارد.

وی افزود: مسئله اشتغال‌زایی در اين جزایر از دیگر محورهای این نشست بود چرا که جمعیت 6هزار نفری ابوموسی قابل توجه بوده و رشد این جمعیت نیازمند اشتغال‌زایی است.

نماینده بروجرد گفت:‌ در دو زمینه "صنعت توریسم" و "شیلات" بحث‌هایی شد تا این دو محور تقویت شود و زمینه اشتغال در منطقه ابوموسی و مشوق‌ها جهت سرمایه‌گذاری به تحقق بپیوندد.

بروجردی تصریح کرد: شرکت در شورای تامین یکی از اهداف سفر بود که خوشبختانه این جلسه تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی اظهار داشت: شناخت از تحولات جزایر بندرعباس و میزان موفقیت‌های قابل توجه در این جزیره از دستاوردهای این سفر بود و باید از دولت تشکر کرد که توجه ویژه‌ای در این زمینه داشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه از تشکیل کمیته خلیج فارس خبر داد و گفت: با تصمیم اعضای کمیسیون حاضر در شورای تامین مقرر شد کمیته‌ای به نام کمیته خلیج فارس در این کمیسیون تشکیل شود.

بروجردی افزود: هدف از تشکیل این کمیته پیگیری تمام مسائل و موضوعات مربوط به خلیج فارس اعم از جزایر سه‌گانه و نام خلیج فارس و دیگر موارد خواهد بود.

وی اظهار داشت: در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه‌ای این موضوع را تصویب خواهد کرد.

نماینده بروجرد همچنین گفت: بعد از تعطیلات مجلس جلسه ویژه‌ای با حضور استاندار هرمزگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی موضوعات و مسائل جزایر سه‌گانه تشکیل خواهد شد.

بروجردی در خصوص ادعای واهی امارات و نقش این سفر در رد این ادعاها تصریح کرد: ما اصلا این موضوعات را به حساب نمی‌آوریم و خارج از این موضوعات به بخشی از خاک جمهوری اسلامی ایران سفر و مشکلات را بررسی کردیم.

وی گفت: ادعای امارات یک ادعای واهی و بی‌ارزش است که حتی ارزش پرداختن به آن را ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان بیان داشت: سفر اعضای این کمیسیون به جزایر سه‌گانه برای نمایندگان و مردم مثمرثمر بود.

لازم به ذکر است؛ علاءالدین بروجردی رئیس،منصور حقیقت‌پور نایب رئیس، محمدحسن آصفری دبیر، محمدرضا محسنی ثانعی رئیس کمیته امنیت ملی،اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاع، صفر نعیمی رز، هادی شوشتری، احمد شوهانی و محمد عاشوری تازیانی چهار عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته پنج‌شنبه (5 اردیبهشت‌ماه) از جزایر سه‌گانه و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران شامل جزیره‌های ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک و سیری بازدید کردند.

همچنین ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان به همراه معاون سیاسی و مدیرکل امنیتی استان هرمزگان نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی را در این سفر همراهی کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار