رئيس روابط عمومي و امور بين‌الملل شرکت بازرگاني پتروشيمي، توضيحي براي خبر روز گذشته باشگاه خبرنگاران درباره افتتاح خط توليد پلي اتيلن سنگيني در پتروشیمی ایلام که محصول آن از مجتمع پتروشیمی دیگری تهیه شده است به تحريريه باشگاه خبرنگاران ارسال کرده است که عينا منتشر خواهد شد.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران، در پي انتشار خبري در اين رسانه با عنوان "خط توليدي که در حضور رئيس‌جمهور با محصول مجتمع ديگري افتتاح خواهد شد"، رئيس روابط عمومي و امور بين‌الملل شرکت بازرگاني پتروشيمي توضيحاتي را در خصوص اين خبر منتشر کرد.

در ادامه متن خبر و توضيحات شرکت بازرگاني پتروشيمي را مشاهده مي‌کنيد؛

نماینده ایلام،شيروان، چرداول، ايوان و مهران از افتتاح خط توليد پلي اتيلن سنگيني در پتروشیمی ایلام خبر داد که محصول آن از مجتمع پتروشیمی دیگری تهیه شده است!

 احمد شوهانی نماینده ایلام،شيروان، چرداول، ايوان و مهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از افتتاح خطی در پتروشیمی ایلام خبر داد که محصول آن از مجتمع پتروشیمی دیگری تهیه شده است!

وی در تشریح این اقدام تأمل‌برانگيز گفت: مجتمع پتروشیمی ایلام از حدود ده الی 12 سال پیش شروع به فعالیت کرده ولی هنوز تکمیل نشده است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است 20 اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهور "خط پلی‌اتیلن سنگین" در این مجتمع افتتاح شود، اما این در حالی است که "خط افتتاح پلی‌اتیلن سنگین" مجتمع پتروشيمي ایلام تاکنون تکمیل نشده و امکان بهره‌برداری از آن تا تاریخ مقرر وجود ندارد.

وی گفت: برای این منظور مقرر شده است یک خط لوله گازی از عسلویه به این مجتمع انتقال و مراحل تولید از سر‌گرفته شود ولی این خط لوله نیز کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

شوهانی اظهار داشت: اما نکته تامل‌برانگيز اینکه مسئولان مجتمع پتروشیمی ایلام با خرید محصول "پلی‌اتیلن سنگین" از یک مجتمع پتروشیمی دیگر آن را با علامت تجاری پتروشیمی ایلام بسته‌بندی و انبار ‌ کرده‌اند.

وی افزود: هدف از این کار این است تا در  جريان سفر  رئیس جمهور به ايلام اعلام شود که این محصولات تولید پتروشیمی ایلام است!
 
وی گفت: این درحالی است که برای افتتاح "خط پلی‌اتیلن سنگین" مجتمع پتروشیمی ایلام اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده و اخیرا نیز 220 میلیون یورو تسهیلات دریافت کرده‌اند.

شوهاني تصريح کرد: بايد پرسيد اين مبلغ اعتبارات در کجا و توسط چه کساني هزينه شده است؟

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: این مسئله را از چندی پیش در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنم و امیدوارم با دخالت به موقع مسئولان ذی‌ربط این اقدام قابل‌تأمل پيگيري شود.


توضيحات شرکت بازرگاني پتروشيمي؛

راه اندازی فاز اول پتروشیمی ایلام به زودی؛
فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام اردیبهشت‌ماه راه اندازی می‌گردد.

فاز اول این مجتمع شامل واحدهای پلی اتیلن سنگین و سرویس‌های جانبی است که برای راه اندازی واحد پلی اتیلن سنگین بایستی کلیه سرویس جانبی مورد‌نیاز از جمله: نیروگاه برق، واحد تولید بخار، تولید آب صنعتی، هوای فشرده، واحدهای تولید نیتروژن و هیدروژن، برجهای خنک‌کننده به عنوان واحدهای پشتیبان راه اندازی و در اختیار قرار گیرند.

تمامی سرویس‌های جانبی نامبرده از ابتدای بهمن 91 تاکنون یکی پس از دیگری با تلاش نیروهای متخصص و غیور ایرانی که با جان و دل در راستای تحقق خلق حماسه‌ای دیگر در حوزه صنعت و با تحمل رنج و زحمت فراوان راه‌اندازی و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و عملا لبیک خالصانه خود به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تحقق حماسه اقتصادی را به اثبات رسانده‌اند.

درحال‌حاضر بهره‌برداری از این بخش‌ها که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشند توسط جوانان بی‌ادعا، فعال و ارزشمند بومی استان ایلام که عزم خود را برای شروع انقلابی صنعتی در استان جزم نموده‌اند، انجام می‌پذیرد، جهت راه‌اندازی واحد پلی اتیلن سنگین مجتمع بایستی تجهیزات این واحد در مرحله پیش راه‌اندازی قرار گیرند، که در بسیاری از موارد برای انجام این مهم بایستی بعضی مواد اولیه مورد نیاز از سایر مجتمع ها یا خارج از کشور دریافت تا مراحل پیش راه اندازی و تست جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح آنها به درستی انجام شود.

 درحال‌حاضر با توجه به عدم حضور کارشناسان خارجی در شرایط کنونی کشور برای انجام این کارها با تکیه بر توان متخصصان داخلی و راه اندازی به موقع تجهیزات مختلف یقینا با اثبات واژه‌ی توانستن، برگ‌زرین دیگری بر افتخارات ایران اسلامی افزوده و بر رنجش و یأس دشمنان این ملت، بیش از پیش خواهند افزود و در این عرصه‌ي خطیر جا دارد تمامی مسئولین استانی و کشوری با حمایت، همراهی و دلگرمی بیشتری به این مجموعه در پیشبرد اهداف کمک نمایند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار