کوروش تهامی با وجود آرزوی پزشكي به عشق بازیگری رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، امروز چهارم اردیبهشت ماه روز تولد بازیگری است که او را در آخرین بازی اش در سال 91 در فیلم "گناهکاران" و "دل بی قرار" شاهد بودیم.
کوروش تهامی متولد 1350 و فعال در عرصه هنر و بازیگری که شروع هنرش را در سینما آغاز کرد و در "سینما سینماست" اولین حضور خود را در سن 25 سالگی نشان داد.
آرزوی کودکی اش این بود که دکتر شود و بتواند مادربزرگش را که مریض بوده و وابستگی شدیدی به او داشته را خوب کند اما دوران دبیرستان با تغییر نظر خود به فکر خلبانی و بازیگری می افتد بعد از اخذ مدرک دیپلم گرافیک در دانشگاه آزاد مدرک لیسانس بازیگری تئاتر را نیز کسب می کند.
از علایق او می توان به دریا و موج، رنگ آبی و موسیقی اشاره کرد به طوری که با استعداد خوب در نواختن دورانی را به تدریس تنبک و دف می‌پرداخت همچنین محمد اصفهانی، علیرضا عصار، حسین علیزاده و استاد شجریان از خواننده های مورد علاقه او است در میان بازیگران نیز علاقه بسیاری به بازی های آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن دارد.
بازیگر محله "پامنار" بیش از 30 فعالیت تئاتری داشته و "فردا و قهوه تلخ" "شمس" "سلطان مار" "تلخ بازی" "رومئو و ژولیت و شازده احتجاب" "بیژن و منیژه" و "بازگشت به خانه پدری از جمله فعالیت تئاتری او بوده است همچنین در حوزه سینما "شبانه " "این زن حرف نمی زند" "به رنگ ارغوان" "از دور دست" "سرگیجه" "مریم مقدس" ودر حوزه تلویزیون نیز "بچه های خیابان"‌ "مشق عشق" "ساعت شنی" و "زیر تیغ" ایفای نقش کرده است.
سال 85 برای او سال پرباری بود چرا که همکاری و بازی های خوبی در مجموعه های "زیر تیغ" "ساعت شنی" و فیلم سینمایی نسل جادویی داشته است.
به اعتقاد او در سینمای ایران فیلم های "گوزن ها" "هامون" "رضا موتوری" "رگبار" "خانه خلوت" و "اجاره نشین ها" و در سینمای جهان "پدر خوانده" از جمله آثار ماندگار و شاهکار هستند.
چند نکته دیدنی و جالب از کوروش تهامی:
در کودکی بچه زاید درسخوانی نبوده اما به خاطر هوش زیاد نمره ای کمتر از 15 نداشته است.
در دوران کودکی آرشیوی از قوطی کبریت و یا باتری جمع می کرده و مدتی هم به جمع آوری تمبر می پرداخته.
عاشق کارتون پلنگ صورتی و تا و جری بوده و تمام کارتون های مورچه خوار، سندبار و پینوکیو را تا آخر دیده است./ي2

گزارش از فائزه آقابابایی.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار