رئيس مرکز برنامه ريزي و سياست گذاري پژوهشي وزارت علوم گفت: در دانشگاه ها کمتر به نشريات علمي ترويجي علاقه دارند و ما با اهداف يکپارچه سازي نشريات و ترويج نشريات علمي ترويجي در دانشگاه ها را توسعه خواهيم داد.

شريفي، رئيس مرکز برنامه ريزي و سياست گذاري پژوهشي وزارت علوم، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه وزارت علوم با توجه به اينکه تنوع رشته ها زياد است و در هرکدام از اين حوزه ها آمايش نشريات را داريم.

وي گفت: ايجاد نشريات علمي_ کاربردي از هدف هاي ماست و بايد نشريات هسته يا قله را ايجاد کنيم، نشرياتي که پيشرو هستند و بايد حمايت ويژه شوند تا زمينه را براي ورود به عرصه هاي بين المللي فراهم خواهد کرد.

وي عنوان کرد: مبارزه با تاخير نشريات و يکپارچه شدن نشريات و داشتن يک سايت علمي واحد تا هم الکتريکي و هم چاپي باشد تا نشريات رويه واحدي داشته باشند و به صورت يکساني چاپ شوند.

وي تصريح کرد: اين اهداف در نهايت نشريات را به نمايه هاي منطقه اي و بين المللي مي کشاند.

وي  گفت: ورود نشريات به نمايه هاي بين المللي به طور موثري در رتبه هاي علمي کشور تاثيرگذار است همچنين؛ در دانشگاه ها کمتر به نشريات علمي ترويجي علاقه دارند؛ لذا با اين رويکرد بايد نشريات علمي ترويجي را توسعه بدهيم./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار