پليس افغانستان از قطع اعضاي بدن دو نگهبان افغان توسط طالبان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، منابع پلیس افغانستان روز شنبه اعلام کردند اعضای طالبان دست راست و پای چپ دو نگهبان را که در استان هرات مسئولیت امنیت نیروهای بین المللی را به عهده داشتند، قطع کرده اند.

طالبان در پایگاه اینترنتی خود موسوم به صدای جهاد با به عهده گرفتن مسئولیت قطع اعضای این دو نگهبان اعلام کرد آنها اعضای دو دزد را که اعتراف کرده اند در جاده های اصلی استان هرات پول، موتور و دارایی های دیگر را سرقت می کردند، قطع کرده اند.

یوسف احمدی سخنگوی طالبان تایید کرد این تصمیم که توسط دستگاه قضایی طالبان اتخاذ شده بود روز پنجشنبه اجرا شد و همه مسلمانان منطقه از آن بسیار استقبال کردند.

نورخان نیکزاد، سخنگوی پلیس استان هرات اعلام کرد « طالبان شایعاتی پخش کرده که دو دزد را مجازات کرده است اما تحقیقات ما نشان می دهد آنها برای یک شرکت امنیتی خصوصی کار می کردند و اعضای خانواده آنها نیز آن را تایید کرده اند ».

نیکزاد تصریح کرد این دو نفر به ویژه از کاروان های نظامی خارجی محافظت می کردند.

یکی از قربانیان در گفتگو با شبکه تولو نیوز، شبکه خبری اصلی افغانستان اعلام کرد « ما به عنوان نگهبان کار می کردیم. چند روز پیش طالبان ما را ربودند و از ما خواستند شرکتی را که در آنجا کار می کنیم، منفجر کنیم و برای این کار به ما پول خواهند داد اما ما خواسته آنها را رد کردیم ».

این قربانی افزود « آنها ما را به دادگاه خود بردند و دادگاه طالبان نیز دستور داد دست و پای ما بریده شود ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار