معاون وزير راه وشهرسازي گفت: به منظور دستیابی به جایگاهی قابل قبول درامر احیاء و بهسازی ایجاد یک مهندسی نوین در احیاء بافت های فرسوده پیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

 مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بابيان اينکه در مباحث مهندسی نوسازی و احیاء بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری نیز بوضوح فلسفه مهندسی مورد توجه مسولان است گفت:  آمارها نشان می دهد که سالانه بر اثر حوادث طبیعی نظیر زلزله ، سیل ، رانش زمین و غیره این بافت ها متحمل خسارتهای فراوان جانی و مالی می شوند.

وي ادامه داد: امروزه به منظور دستیابی به جایگاهی قابل قبول درامر احیاء و بهسازی این مناطق و تحقق توسعه شهری پایدار ، ایجاد یک مهندسی نوین در احیاء بافت های فرسوده پیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

مدير عامل شرکت ماددر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در ادامه تصريح کرد:  گام نخست در این حرکت ایجاد فرآیند مهندسي است.

معاون  وزير راه وشهرسازي با اينکه  مهندسی به عنوان زیربنای اصلی مبانی و اصول قابل تعریف در عرضه نهضت عظیم احیاء و بهسازی بافت های فرسوده است گفت: آنچه که در این بخش حائز اهمیت بوده است عبارتند از: خلاقیت، نوآوری، دانش محوری، بینش آگاهی و روش شناسی است  که به عنوان محورهای اصلی  بايد مورد توجه قرار گیرد.

کيان پور در ادامه اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در مهندسی نوین بویژه در بحث احیاء و بهسازی مجموعه های فرسوده شهری به دنبال آن است که همواره خلاقیت و نوآوری را در کارهای خود همواره جاری نماید./س
برچسب ها: مهندسی ، فرسوده ، بافت ، بهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار