شهردار سمیرم گفت: بیش از 30درصد بافت شهر سمیرم را بافت های فرسوده اشغال کرده است.

شهردار سمیرم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری سمیرم منبع درآمد پایدار ندارد اظهار کرد: صدور پروانه های ساختمانی، پروانه کسب، عوارض عمومی و عوارض خودرو از منابع اصلی درآمد شهرداری سمیرم است.

وی افزود: 40درصد درآمد شهرداری صرف هزینه های جاری از فبیل حقوق پرسنل، خرید و تعمیر ماشین آلات و ملزومات اداری و نیز 60 درصد دیگر صرف فعالیت های عمرانی شهر می شود.

علی اکبر سلطانی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده شهرداری سمیرم 3میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به امسال 20درصد افزایش دارد.

وی نامناسب بودن اقلیم شهر از لحاظ معماری و شهرسازی را از مشکلات شهرداری سمیرم دانست و گفت: بیش از 30درصد بافت شهر سمیرم را بافت های فرسوده اشغال کرده است و نیز بیشتر ساختمان های شهر متناسب با اقلیم منطقه( ساختمان های قدیمی) احداث شده است.

سلطانی با تاکید بر رعایت اصول شهرسازی شهروندان تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر سمیرم در سال85 تهیه شده است ولی با توجه به اینکه محدوده قانونی آن کم است و با وضعیت فیزیکی منطقه تناسب ندارد در حال پیگیری برای تغییر کارشناسی طرح هستیم.

وی به ضرورت توسعه طرح تفصیلی بویژه از سمت جنوب شهر اشاره کرد و گفت: طرح تفصیلی شهر سمیرم برای سال 95 قابل اجرا خواهد بود.

شهردار سمیرم گردشگری را از ظرفیت های اصلی شهر سمیرم دانست و افزود: ظرفیت گردشگری بسیاری در سمیرم برای سرمایه گزاران وجود دارد که نیاز به اطلاع رسانی بیشتر برای حضور سرمایه گزاران داخلی و خارجی است.

وی از راه اندازی پیست اسکی سمیرم خبر داد وافزود: به منطور توسعه وجذب گردشگری، پیست اسکی سمیرم با مشارکت بخش خصوصی در ورودی سمیرم از سمت شهرضا راه اندازی شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اشتغال 90درصدی مردم سمیرم به کشاورزی اظهار کرد: فعالیت های مرتبط با کشاورزی درآمدی برای شهرداری ها ندارد و باتوجه به اینکه عبور و مرور کامیون های حمل بار محصولات کشاورزی از سطح شهر بیشترین خسارت را برآسفالت معبر وارد می کند،عوارض از آن ها دریافت می شود.

وی همچنین از راه اندازی 3پارکینگ خودروهای سبک در شهر سمیرم توسط بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: به منظور ساماندهی و هدایت کامیون ها و کاهش ترافیک پارکینگی در زمینی به مساحت 30هزار متر احداث شده است که قابل توسعه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال جایگاه معینه فنی خودرو به صورت مکانیزه در سمیرم راه اندازی شد.

شهر سمیرم با 1100هکتار مساحت و جمعیت 25هزار نفری در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد./ع

برچسب ها: بافت های ، فرسوده ، سمیرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.