"جان گليزر" در مقاله در پايگاه تحليلي "آنتي وار" تحت عنوان "تعهد اوباما تنها پوششي براي افزايش فشار و زور بر ايران بوده است" به انتقاد از سياست هاي مزورانه دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار، نويسنده در ابتداي مقاله خود به سياست هاي دوگانه دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي كشورمان مي نويسد و مي گويد "انديشكده هاي محافظه كار افراطي آمريكا دائما دولت اوباما را تشويق به تجاوز عليه برنامه هسته اي ايران كرده اند. آنان با پندار خام خود گمان كرده اند كه با چنين اقدامي برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران متوقف خواهد شد. از سوي ديگر "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا همزمان با ادعاهايش در مورد تمايل به ديپلماسي با ايران، به گردن كلفتي و تهديد ايران ادامه مي دهد. در مقابل اما ايران حقيقتا هيچ گونه تغييري در برنامه خود نداده و به پيشرفت هاي هسته اي اش ادامه مي دهد. ايران همچنان با قدرت تمام موضع تدافعي خود را حفظ كرده و به غني سازي اورانيوم مي پردازد و قصد دارد تا از آن براي مصارف درماني و غير نظامي استفاده نمايد." 

گليزر در ادامه به انتقادات شديد "ولي نصر" پژوهشگر آمريكائي ايراني تبار اشاره مي كند و مي افزايد " اخيرا "ولي نصر" پژوهشگر ايراني تبار ساكن آمريكا در مقاله اي در روزنامه "نيويورك تايمز" از سياست اوباما در قبال ايران شديدا انتقاد كرده است. وي در اين مقاله علاوه بر انتقاد از سياست هاي آمريكا در قبال افغانستان در مورد سياست هاي نادرست دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران مي افزايد "در مورد ايران، باراك اوباما عميقا سياستي دوگانه را در قبال مذاكره هسته اي با ايران در پيش گرفته است. وي بر اين باور است كه اوباما فكر مي كند افزايش "فشار" تنها راهكار وادار نمودن ايران به عقب نشيني از برنامه هسته اي اش مي باشد.

نصر در اين باره مي افزايد "واقعيت آنست كه اظهار تعهد اوباما به مذاكره با ايران تنها پوششي براي افزايش و ادامه فشار اقتصادي، جنگ سايبري و كارزار خرابكاري عليه آن كشور است. راهكار اوباما براي انجام مذاكرات گام گام با ايران به اميد آنكه ايران از برنامه هسته اي اش دست بكشد كارآيي خود را از دست داده است."  ولي نصر با انتقاد از اوباما مي افزايد "آيا هدف شما از سه دور مذاكره ايران با قدرتهاي غربي تنها اين بود كه در مقابل توقف غني سازي اورانيوم از سوي ايران تنها پيشنهاد ارائه قطعات قديمي هواپيما به آن كشور را مطرح نمائيد؟" 


برچسب ها: آنتی وار ، ایران ، هسته ای ، غرب ، antiwar ، iran ، nuclear
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار