عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: ايران بايد با مديريت قاطع و تقويت دبيرخانه جنبش عدم تعهد نقش موثري در اصلاح ساختار سازمان ملل داشته تا اين جنبش به عنوان يكي از اعضاي ثابت در شوراي امنيت حضوري فعال داشته باشد.

نوذر شفيعي نماينده مردم مسني در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادامه شهرك‌سازي‌ها در سرزمينهاي اشغالي فلسطين توسط رژيم صهيونيستي گفت: اين اقدام رژيم صهيونيستي تجاوز به مالكيت اراضي سرزمين فلسطين و نقض آشكار منشور ملل متحد است لذا شوراي امنيت به عنوان ركن اصلي سازمان ملل كه وظيفه حراست از صلح و امنيت بين المللي را بر عهده دارد، موظف به واكنش جدي براي پايان دادن به اين اقدامات است.
 
وي در ادامه بابيان اينكه سياست‌هاي سازمان ملل متاثر از سياست‌هاي سران كاخ سفيد است، افزود: شوراي امنيت سازمان ملل عملا از انجام وظايف خود در دفاع از مردم كشورهاي مختلف از جمله فلسطين ناتوان است لذا براي جلوگيري از اقدامات خلاف منشور سازمان ملل به روشنگري افكار عمومي در اين زمينه اميدوار بود.
 
شفيعي تصريح كرد: بيدارشدن افكار عمومي يك راه موثر در جلوگيري از بروز رفتارهاي ضد انساني توسط بسياري از دولتها بوده كه مغاير منشور ملل متحد عمل مي‌كنند.
 
نماينده مردم ممسني در مجلس در پايان با بيان اينكه ايران به عنوان رئيس جنبش كشورهاي غيرمتعهد بايد جدي تر در اين زمينه ورود پيدا كند، خاطرنشان كرد: ايران بايد با مديريت قاطع و كارآمد و با تقويت دبيرخانه جنبش عدم تعهد نقش موثري در اصلاح ساختار سازمان ملل ايفا كند تا اين جنبش به عنوان يكي از اعضاي ثابت در شوراي امنيت درآمده و حضوري فعال در اين شورا داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شهرک ، سازی ، اسرائیل ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار