عضو کمیسیون امنیت ملی از ارتباط خبرنگاران بازداشت‌شده با دستگاه‌‌هاي اطلاعاتي-امنيتي غرب خبر داد.

اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستگیری خبرنگاراني که با رسانه‌های بیگانه ارتباط داشتند، گفت: دليل دستگيري اين خبرنگاران مشكل مطبوعاتي نبوده است و آن‌ها به صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه با دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه همراه بود و با آنان همکاری می‌کردند.

وی ادامه داد: ابراز نگرانی فرانسه از دستگیری آنان نشان می‌دهد که این خبرنگاران برای آن‌ها فعالیت می‌کردند چراكه در ایران افراد برای فعالیت های مطبوعاتی خود مشکلی ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: افراد بازداشت شده در جهت خلاف امنیت ملی قدم برداشتند و این وظیفه دستگاه‌های امنیتی است که به این امور رسیدگی کنند و فرانسه حق تعیین تکلیف برای ایران را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات امنیتی برای جلوگیری از جاسوسی خبرنگاران و افراد دیگر برای دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه، در آستانه انتخابات اظهار داشت: تجربه نیروهای امنیتی نسبت به سال‌های 78 و 88 افزایش داشته و آنان در جهت پیشگیری از تکرار اتفاقات گذشته در حال انجام اقداماتی است و این اقدامات پیشگیرانه از مدتها قبل مطرح شده است.

کوثری در پایان خاطر نشان کرد: این خبرنگاران بازداشت شده در دادگاه تعیین تکلیف می‌شوند این در حالی است که آنان با رسانه و مطبوعات ارتباطی نداشتند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کوثری ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار