باراک اوباما رييس جمهور آمريکا خواستار اقدام کنگره براي مشخص شدن وضعيت يازده ميليون مهاجر غيرقانوني ساکن آمريکا شد، اوباما در حالي اين درخواست را مطرح کرد که نمايندگان کنگره به شدت به دنبال راه حلي براي اين معضل قديمي در آمريکا هستند.

  به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ، اوباما در سخنراني خود در لاس وگاس گفت کنگره بايد به روشي فراگير درباره اين معضل دست يابد تا مشکل يازده ميليون مهاجري که بدون مدارک شناسايي ساکن آمريکا هستند، حل شود. مسئولان آمريکايي سالهاست قادر به حل اين مشکل نيستند و از زماني که آخرين بار در دولت جرج بوش رييس جمهور آمريکا پيشنهادي که در اين زمينه مطرح شد با شکست روبرو شد، تاکنون اقدامي جدي براي اين حل مشکلات ميليون ها نفري که بدون مدارک شناسايي در آمريکا زندگي مي کنند صورت نگرفته است. 
انتخابات اخير در آمريکا مسئله مهاجرت را بارديگر به کانون توجهات بازگرداند زيرا جمهوريخواهان در اين انتخابات تلاش کردند با هدف قرار دادن مهاجران آراي راي دهندگان لاتين تبار را که به سمت اوباما گرايش دارند به سمت خود جذب کنند. اوباما در اين سخنراني که در دبيرستاني در لاس وگاس برگزار شد گفت اجماع براي اصلاح قوانين مهاجرت آمريکا حاصل شده است و اکنون زمان اقدام در اين باره است. 
اوباما گفت خبر خوب اينکه به نظر مي رسد براي نخستين بار طي چندين سال گذشته جمهوريخواهان و دموکرات ها آماده همکاري براي حل اين مشکل هستند. اوباما از تصميم روز دوشنبه سناي آمريکا مبني بر لزوم اصلاح قوانين مهاجرات در اين کشور که زمينه را براي اعطاي شهروندي به مهاجران غيرقانوني فراهم خواهد کرد استقبال کرد و گفت به نظر مي رسد اراده اي واقعي براي حل اين مسئله وجود دارد. وي با اين حال تاکيد کرد اگر کنگره اقدام نکند، خود اين طرح را به طور مستقل پيش خواهد برد. 
 طرحي که سناتورهاي برجسته آمريکايي از جمله جان مک کين، مارکو روبيو ، رابرت منندز و ديگ دربين ارائه کرده اند زمينه براي اعطاي تابعيت آمريکا به شهروندان آمريکايي فراهم خواهد کرد با اين حال همزمان آمريکا کنترل مرزي را به منظور مبارزه با مهاجرت غيرقانوني افزايش خواهد داد. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار