کارشناس جودوی کشورمان گفت: بهتر است در کنار مربیان جوان تیم ملی جودو، مربی با تجربه هم حضور داشته باشد.

رضا قره قوزلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: من سال هاست که سمت مربیگری تیم ملی جودوی کم بینایان و نابینایان را بر عهده دارم و در مسابقات برون مرزی زیادی همراه آنها شرکت کرده ام و شاهد این بودم که در کنار همه تیم های ملی موفق دنیا، ترکیب تجربه و علم وجود داشته است.

وی تصریح کرد: معمولا باید یک ریش سفید جودو هم در کنار تیم باشد تا عملکرد بهتری داشته باشیم، اکنون مربیان تیم ملی جودو در تمام رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از قهرمانان و جوانان هستند که لازم است در کنار آنها یک مربی باتجربه نیز بگذاریم تا به جودوکاران تمرین بدهد.

قره قوزلو با ابزار رضایت از عملکرد فدراسیون در خصوص پشتوانه سازی گفت: زمانی که اعضاي جديد فدراسیون یعنی محمدعلی رستگار و آرش میر اسماعیلی روی کار آمدند سیاست پشتوانه سازی را در پیش گرفتند که حرکت بسیار خوبی است، ما سالها در جودو به دنبال تربیت سنین پایه بودیم. پیش از این هر کس روی کار می آمد هدفش کسب مدال بیشتر بود و کاری به پشتوانه سازی نداشتند که ما از این موضوع ضربه خوردیم اما در فدراسیون جدید برای سنین پایه لیگ گذاشتند مسابقات مدعیان برای کشف استعدادها برگزار کردند و تیم ملی نونهالان و نوجوانان داریم که بسیار خوب است.

وی ادامه داد: تربیت قهرمانان جودو صحبت یکی دو روز نیست باید مدت 3 یا 4 سال برای سنین پایه وقت بگذاریم و زیر نظر بهترین مربیان آموزش ببینند. در خصوص انتخاب مربیان تیم ملی باید بگویم صرف اینکه یک فرد قهرمان بوده و سوابق درخشاني در مدال آوری دارد نمی تواند به این معنی باشد که مربی خوبی هم هست.

کارشناس جودو درباره تیم ملی بزرگسالان اظهار داشت: نمی توان عملکرد مسعود حاجی آخوندزاده را به عنوان مربی تیم ملی جودو در طول 3 ماه تمرین سنجید، این گونه نیست که یک نفر چند ماه با یک تیم تمرین کند و تیم را به قهرمانی برساند باید پس از تمرینات مسابقه باشد تا مربی تیم را محک بزنند، مسابقات گرجستان هم فرصت مناسبی است تا تیم بزرگسالان ارزیابی شود.

عضو کمیسیون داوران فدراسیون جودو پیشنهاد داد: با توجه به اینکه ژنتیک جودوکاران ایران به جودوکاران روسیه و ازبکستان شباهت دارد فکر می کنم استفاده از مربیان این 2 کشور برای هدایت تیم های ملی رده سنی نوجوانان و جوانان ما بسیار مفید باشد.

قره قوزلو خاطر نشان کرد: مربی کره ای که پیش از این برای تیم ملی مدت 3 یا 4 سال به ایران آوردند انصافا در سال های اول حضورش برای جوانان بسیار خوب کار کرد و تیم ملی جوانان را به واقع متحول کرد.

مربی تیم ملی جودوی کم بینایان و نابینایان گفت: باید جوانان و نوجوانان را از حالا با برنامه ریزی دقیق و حساب شده و برگزاری اردوهای منظم در داخل و خارج از کشور، آماده کنیم تا در المپیک 2016 برزیل از میان همین جودوکاران نمایندگانی داشته باشيم./مح

برچسب ها: کسب ، مدال ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار