فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی یوونتوس و استون ویلا آغاز شد.

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه امشب با دو دیدار آغاز شد که یوونتوس و استون ویلا با سه گل حریفان خود را شکست دادند.

در بازی مهمتر، تیم یوونتوس در ورزشگاه آلیانز تورین میزبان پی اس وی آیندهوون هلند بود که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

کنان ییلدیز مهاجم جوان و ترک یوونتوس و وارث جدید شماره ۱۰ این باشگاه در دقیقه ۲۱ با گلی به سبک گل‌های الکس دلپیرو اسطوره یوونتوس از گوشه چپ محوطه جریمه حریف با شوتی دقیق کنج دروازه حریف هلندی را نشانه گرفت و نخستین گل فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

کنان ییلدیز با ۱۹ سال و ۱۳۶ روز سن به جوان‌ترین گلزن تاریخ یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. این رکورد پیش‌تر در اختیار اسطوره یوونتوس یعنی الساندرو دلپیرو قرار داشت. دل پیرو در تقابل یوونتوس با دورتموند در سال ۱۹۹۵ (برتری ۳-۱ یوونتوس در دور گروهی) و زمانی که ۲۰ سال و ۳۰۸ روز سن داشت، گلزنی کرده و نامش را در کتاب رکورد‌های بانوی پیر ثبت کرده‌بود. نکته جالب توجه اینجاست که کنان ییلدیز به سبب علاقه‌ای که به اسطوره یوونتوس دارد، همواره شادی گل او را نیز تقلید می‌کند.

بازی برتر یوونتوس بعد از این گل هم ادامه داشت و در دقیقه ۲۷ وستون مک کنی هافبک آمریکایی یووه گل دوم را هم زد. در دقیقه ۵۲ نیکولاس گونزالس وینگر آرژانتینی یووه که زمینه ساز گل دوم این تیم بود، گل سوم را با پاس دوشان ولاهوویچ به ثمر رساند.

ولاهوویچ در چند موقعیت در ادامه بازی می‌توانست خودش هم گلزنی و برد یووه را دلچسب‌تر کند، اما قدرشناس نبود تا اینکه در دقیقه ۹۳ و در آخرین موقعیت مسابقه، آیندهوون با ضربه اسماعیل سایباری یکی از گل‌ها را جبران کرد تا روند کلین شیت‌های یوونتوس در این فصل به پایان برساند. این اولین گلی بود که یووه در این فصل دریافت کرد.

در بازی همزمان، تیم استون ویلای انگلیس که بعد از ۴۱ سال دوباره حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کرد، با نتیجه سه بر صفر یانگ بویز سوئیس را در هم کوبید.  

یوری تیلمانس (دقیقه ۲۷)، جیکوب رمزی (۳۸) و آمادو اونانا (۸۶)، سه امتیاز را برای نماینده انگلیس به ارمغان آورد.  

یانگ بویز که پس از قهرمانی فصل گذشته در لیگ سوییس، امسال شروع سختی در لیگ داخلی داشته است، نتوانست مقابل تیم پر مهره حریف کاری از پیش ببرد و در پایان، شکست را پذیرفت.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار