نويسنده آمريکايي تاکيد کرد آمريکا از نظر اقتصادي به چين وابسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ لين دينه  گفت: تشديد تنش بين چين و ژاپن بسيار نگران کننده است. به نظر مي رسد ژاپن و آمريکا در اين قضيه دچار نوعي اشتباه در محاسبات خود شده اند. ژاپن و آمريکا بايد توجه داشته باشند که اگر بين ژاپن و چين جنگ شود، اقتصاد آمريکا و ژاپن متضرر خواهد شد زيرا چين بزرگترين بازار براي صادرات کالاهاي ژاپني است. آمريکا نيز به شدت به چين مقروض است.

در ماههاي اخير که تنشها بين توکيو و پکن شدت پيدا کرده، صادرات صنايع خودروسازي ژاپن به چين کاهش قابل توجهي داشته است. بنابراين، مي بينيم که تشديد تنش به نفع اقتصاد ژاپن نيست. زيان شرکت خودروسازي تويويا مويد همين مسئله است. باتوجه به بدهي کلان آمريکا به چين، اقتصاد آمريکا به چين وابسته است. بنابراين، آمريکا نيز نبايد به دنبال مشکل آفريني با چين باشد.

بسياري از شرکتهاي آمريکايي براي ادامه فعاليت خود به داشتن روابط اقتصادي و تجاري با چين وابسته هستند. براي ادامه اين روابط، بايد هم آمريکا و هم چين باثبات باشند. بروز هرگونه بي ثباتي در چين، سبب خواهد شد شرکتهاي آمريکايي به شدت ضربه بخورند. آمريکا تسليحات زيادي به ژاپن مي فروشد و ژاپن با اتکاء به همين پشتيباني تسليحاتي به تجهيز نظامي خود مشغول است.

 اما مقامات ژاپني بايد توجه داشته باشند که رقابت تسليحاتي با چين فقط به نفع شرکتهاي سازنده تسليحات و تجهيزات نظامي در آمريکا است. آمريکا نبايد درباره تنش چين و ژاپن، بي پروا عمل کند و بايد احتياط داشته باشد. در اين ميان بايد توجه داشت که کشورهاي آسيايي به خوبي به موقعيت و قدرت چين واقف هستند و مي دانند که بايد به نوعي با اين کشور کنار بيايند حتي اگر از آن خوششان نيايد.
برچسب ها: اقتصاد ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار