يك منبع آگاه ديپلماتيك از توافق دكتر علي اكبر صالحي و اخضر ابراهيمي براي تعيين ميانجي جديدي در جهت پايان بحران سوريه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آناتولي، اين منبع آگاه كه نخواست نامش فاش شود، با اعلام اين خبر افزود كه وزير امور خارجه ايران و نماينده ويژه سازمان ملل در ديداري كه ساعتي پيش در قاهره داشتند بر ضرورت تعيين ميانجي كه حكومت سوريه و معارضان آن را قبول داشته باشند تاكيد كردند و افزودند كه اين ميانجي نبايد به حكومت و يا معارضان وابستگي داشته باشد.

وي در ادامه افزود كه سخن دو طرف از تعيين ميانجي جديد براي نظارت بر مذاكرات حكومت سوريه ومعارضان حاكي از آن است كه وي از شخصيت هاي سياسي يكي از كشورهاي اسلامي است.

اين منبع آگاه درخصوص ديدار وزير امورخارجه كشورمان با اخضر ابراهيمي در قاهره اظهار داشت كه ابراهيمي ديدار خود را با ائتلاف موسوم به مخالفان سوريه در نزديك شدن ديدگاه ها مؤثر دانسته است.

در اين ديدار همچنين دكتر صالحي از پيگيري مستمر ايران از برگزاري كميته چهارجانبه سخن گفت و افزود ايران هيچ گونه تعديل در طرح 6 گانه خود را نمي پذيرد و از ماموريت فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه حمايت مي كند.

همچنين در اين ديدار به چگونگي اجراي بيانيه ژنو براي حل مسالمت آميز بحران سوريه با نظارت آمريكا و روسيه و سخنان بشار اسد در روز يكشنبه پرداخته شد و صالحي حمايت ايران از ابتكار عمل رئيس جمهور سوريه را اعلام كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار