کمک سران برخي کشورهاي عربي و شبکه تلويزيوني الجزيره به سازمان جاسوسي خارجي رژيم صهيونيستي ( موساد ) براي ترور محمود المبحوح يکي از رهبران جنبش حماس که اوايل سال 2010 ميلادي در اميرنشين دبي ترور شد افشا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، کتاب جديدي در اين خصوص منتشر شده است که نشان مي دهد اقدام شبکه الجزيره به دادن فيلم مصاحبه اش با مبحوح به موساد تا اندازه زيادي به مشخص کردن مکان و تعقيب و ترور وي در دبي کمک کرده بود.
عبير برکات گزارشگر شبکه سوريه گفت: سياست حذف فيزيکي افراد آن هم جلوي چشمان ديگران و در ملا عام از سياستهاي رژيم صهيونيستي است که سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا و غربي و برخي کشورهاي عربي به آن کمک مي کنند. سناريوهاي ترور به شيوه موساد از طريق درز دادن اطلاعات در قالب کتابي با عنوان  عمليات بزرگ موساد تشريح شده است. انتشارات هارپر کلنز اين کتاب را منتشر کرده و مايکل بار زوهار و نيسين مشعل آن را نوشته اند.
گزارشگر شبکه سوريه در حاليکه بخشهايي از مصاحبه شبکه الجزيره با مبحوح پخش مي شد و مبحوح در اين مصاحبه صورتش را به طور کامل پوشانده بود ، گفت اين کتاب فاش کرده که شبکه تلويزيوني الجزيره مصاحبه اش با مبحوح را به سازمان موساد داده بود و همين موضوع باعث شده بود تعقيب و مشخص کردن مکانش آسان شود تا آنکه به ترور وي در اميرنشين دبي در اوايل سال 2010 ميلادي منجر شد.
در اين کتاب تأکيد شده است همه خواسته موساد مشخص کردن مکان مبحوح بود و موساد به اين خواسته خود از طريق شبکه الجزيره رسيد.
اين مصاحبه که الجزيره آن را پس از ترور مبحوح پخش کرد به مشخص کردن مکان وي و ترورش کمک کرده بود.
روايتها و اطلاعاتي که پليس دبي درباره ترور مبحوح -که از همان اول رد پاي موساد در آن ديده مي شد- ارائه کرده بود با مطالب اين کتاب همخواني دارد.
در اين کتاب آمده است مبحوح ساعت سه و نيم بعد از ظهر در اتاقش در هتل مقر  اقامتش در دبي با سمّي که باعث ايست قلبي مي شود ترور و سپس با بالش خفه شد.
پرونده ترورهايي که رژيم صهيونيستي مرتکب مي شود مملو از جنايات  است و آخرين آن نيز ترور احمد جعبري از فرماندهان حماس بود که در حمله اخيرش به نوار غزه با هواپيما ترور شد و اين ترور نيز پس از گذشت مدت کوتاهي از سفر امير قطر به نوار غزه صورت گرفت.
اينجا مي توان گفت که ما در مقابل يک صحنه تروريستي صهيونيستي قرار گرفته ايم که  هدف اصلي آن حذف اعراب و فلسطينيان به واسطه مزدوران عربي است که براي خدمت به رژيم صهيونيستي نقش شترمرغ را ايفا مي کنند. 
برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار