صدها نفر از مردم مکزیک با برگزاری تظاهراتی در یکی از شهرهای شرقی این کشور اقدام نیروهای امنیتی را به تیراندازی و کشتن چهار نفر در ماه دسامبر محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ تظاهرکنندگان که تابوت کشته شدگان را بر روی دوش های خود حمل می کردند پارچه نوشته هایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود "مرگ حق این افراد نبود" . این چهار نفر بیست و نهم ماه دسامبر زمانی که تلاش می کردند جسد یکی از روسای گروه های مافیایی مواد مخدر را بربایند در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

روز بیست و نه دسامبر سال قبل رئیس پلیس ایالت وراکروز مکزیک اعلام کرد نیروهای امنیتی چهار تبهکاری را که قصد داشتند جسد آنخل انریکه اوسکانگا رئیس کارتل مواد مخدر زِتاس را بربایند کشتند. نیروهای امنیتی مکزیک در تاریخ هفتم اکتبر رئیس کل این گروه مافیایی را در حمله ای در شمال مکزیک کشتند.

از زمانی که فلیپه کالدرون رئیس جمهور سابق مکزیک عملیات ارتش را علیه گروه های تبهکار این کشور در سال 2006 میلادی آغاز شود تا کنون بیش از هفتاد هزار نفر کشته شده اند. کالدرون نیز چندین بار اعلام کرده بود بسیاری از افرادی که در این خشونت ها کشته می شوند انسان های بیگناه هستند.
برچسب ها: مکزیک ، تظاهرات ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار