نوري المالکي تصريح کرد: آمريکا هيچ نقش مثبتي در حل مشکلات داخلي عراق ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نخست وزير عراق در مصاحبه اختصاصي با شبکه تلويزيوني العراقيه گفت: يک نظامي آمريکايي در خاک عراق حضور ندارد و نخواهد داشت، اما اين منطقي به نظر مي رسد، که براي برخي مسائل مانند آموزش نظامي و چگونگي طرز استفاده از سلاح هاي ساخت آمريکا در عراق به تعدادي آمريکايي نياز باشد، زيرا همه مي دانند که خريد سلاح از کشورهاي خارجي مستلزم به کار گرفتن کارشناسان فني آن کشورها است. اما اين که نظاميان آمريکايي در عراق حضور دارند و فعاليت مي کنند، نادرست است و هم اکنون حتي يک سرباز آمريکايي در خاک عراق حضور ندارد.

نخست وزير عراق گفت: برخي ها همواره از نقش آمريکا در ايجاد آرامش در عراق و حل و فصل برخي اختلافات ها در اين کشور سخن مي گويند که اين غير واقعي و نادرست است. وي افزود: در مدت حضور آمريکا در عراق ده ها مشکل در اين کشور وجود داشت، اما آنها هيچ نقشي در حل اين مشکلات ايفا نکردند.

المالکي گفت: مسائل و مشکلات جدي مانند ، غائله فلوجه، جنگ نجف ، ترورهاي طايفه اي و تحريم انتخابات از سوي برخي گروه ها و احزاب سياسي عراقي همه در مدت حضور آمريکايي ها وجود داشت و ديديم که آنها هيچ اقدامي براي برون رفت از اين مشکلات انجام ندادند. نخست وزير عراق با اشاره به کمبودها در عراق گفت: اين درست است که در مناطق عراق کمبودهايي وجود دارد، اما وضع عمومي عراق را نمي توان با آغاز اشغال (سال 2003) و دوره رژيم سابق مقايسه کرد. 
برچسب ها: المالکی ، آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار