شبكه انتقال آب سد گاوشان و پست برق 400 كيلوولت مرصاد با حضور رئيس‌جمهور و از طريق ويدئو كنفرانس در محل شركت پتروشيمي پليمر كرمانشاه افتتاح و مورد بهره‌برداري رسمي قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) که به منظور شركت در مراسم بهره‌برداري از چندين پروژه عمراني از مجموع طرح‌هاي مهر ماندگار كرمانشاه وارد اين استان شده بود، پس از افتتاح سد آزادي و كارخانه توليد پليمر كرمانشاه از در محل اين كارخانه و از طريق ويدئو كنفرانس دو طرح ديگر بزرگ را در كرمانشاه افتتاح كرد.

سد و شبكه انتقال آب گاوشان در مجموع 69 ميليون متر مكعب آب شرب بلند مدت براي كرمانشاه و كامياران تامين خواهد كرد و ظرفيت توليد 11 گيگاوات ساعت انرژي برق آبي را دارا بوده و به وسيله آن امكان تامين آب 25 هزار هكتار از اراضي زراعي پايين دست مقدور خواهد شد.

همچنين كنترل سيلاب هاي مخرب رودخانه گاوه رود، بهبود محيط زيست و اكوسيستم منطقه و توسعه صنعت توريسم و ورزش‌هاي آبي از ديگر اهداف اجراي اين طرح مي‌باشد.

طرح ملي گاوشان كه مشتمل بر سد مخزني ، تونل انتقال آب و شبكه تامين آب زراعي و شرب و زهكشي مي‌باشد در مجموع با هزينه 2 ميليون و 282 هزار و 600 ريال اجرا شده است.

بهره‌برداري از پست برقي 400.230 کيلو ولت مرصاد در زميني به مساحت 18 هکتار صورت گرفت، اين پست تنها پست اتوماسيون در رده ولتاژي 400 کيلوولت منطقه غرب است.

هدف از اجراي اين پست برقي عظيم انتقال انرژي توليدي نيروگاه سيکل ترکيبي دالاهو به ظرفيت 1000 مگاولت به شبکه سراسري برق، بالابردن قابليتهاي صنعتي و بسترسازي جهت ايجاد صنايع متوسط و سنگين منطقه غرب، تغذيه پستهاي 230 کيلوولت اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب، افزايش قابليت اطمينان و پايداري شبکه 400 کيلوولت و 230 کيلوولت، تداوم برق‌رساني منطقه غرب، کاهش خاموشي‌ها و تلفات انرژي درمنطقه غرب، بهبود ولتاژ در پستهاي انتقال و فوق توزيع اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب، قصرشيرين و ايلام و افزايش امکان مانور بيشتر درشبکه 400 کيلوولت و 230 کيلوولت درمنطقه غرب است.

پست برقي 400 کيلو ولت مرصاد بزرگترين ايستگاه انتقال از نظر تعداد فيدرهاي 400 به 230 کيلوولت و ظرفيت نصب2.315 مگاولت آمپر و نيز حجم عمليات ساختماني و نيز بزرگترين ايستگاه انتقال درايران از نظر فروش و صادرات برق به کشور عراق، قرار گرفتن درمسير رينگ سراسري 400 کيلوولت جنوب به شمالغرب و اولين پست DCS منطقه در رده ولتاژي 400 به 230 کيلوولت است.

احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح اين دو پروژه از طريق ويدئو كنفرانس با تشكر از زحمات همه دست‌اندركاران اجراي آنها اظهار داشت: افتتاح اين دو پروژه را به مردم قهرمان پرور كرمانشاه تبريك گفته و اميدوارم ثمرات اين پروژه‌ها مايه سلامت ، شادابي و بركت براي استان باشد.

رئيس‌جمهور از دست اندركاران اجراي اين پروژه ها خواست با ذكر ياد و نام فرزند امام حسين (ع) و پرچمدار كربلا در عصر حاضر،‌ امام زمان (عج) و با ذكر يا مهدي و يا صاحب الزمان (عج) اين پروژه‌ها را به طور رسمي افتتاح كنند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار