نخست وزير ترکيه در تازه ترين ادعاي خود اعلام کرد سوريه براي آن‌چه که وي يک تولد مقدس خواند، آماده مي‌شود که حاصل آن، جايگزيني دولت بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، رجب طيب اردوغان که در اردوگاه پناهجويان سوري در اکاکاله در استان سنليورفا صحبت مي‌کرد افزود: "ما مي‌توانيم به وضوح ‌بينيم که نصرت خدا نزديک است. فراموش نکنيد که پيروزي از آن کساني است که صبور باشند."
 
اردوغان که کشورش به عنوان يکي از اعضاي کليدي جبهه بين‌المللي که براي بي‌ثباتي سوريه تلاش مي‌کند متهم است خاطرنشان کرد: هر تولد مقدسي دردناک است و حالا سوريه هم براي يک تولد مقدس آماده مي‌شود که از طريق آن اراده و خواست مردم سوريه در راس قدرت قرار خواهد گرفت.
 
تنش‌ها بين سوريه و ترکيه رو به افزايش است. دمشق آنکارا، عربستان سعودي، قطر، فرانسه و امريکا را به حمايت از شورش‌هاي مرگبار سوريه متهم مي‌کند؛ شورش‌هايي که تاکنون به کشته شدن تعداد زيادي از مردم سوريه از جمله شماري از نيروهاي امنيتي و کارکنان ارتش منجر شده است.
 
معاذ الخطيب، رئيس گروه موسوم به "ائتلاف ملي مخالفان سوريه" در اين سخنراني در کنار اردوغان ايستاده بود.
 
الخطيب روز جمعه اعلام کرد دعوت روسيه براي شرکت در گفتگوهايي که قرار است با هدف برقراري مجدد صلح در سوريه برگزار شود را رد کرده است.

وي افزود: ما آشکارا گفته‌ايم که به مسکو نخواهيم رفت. ما مي‌توانيم در صورت وجود يک دستور کار مشخص در يک کشور عربي با يکديگر ديدار کنيم.
 
ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه ۲۱ دسامبر، ظهور نظامي دموکراتيک در سوريه بر اساس آرزوها و خواسته‌هاي مردم اين کشور را خواستار شد و بر ضرورت وجود يک روند سياسي براي استقرار صلح در سوريه تاکيد کرد.
 
سوريه از مارس ۲۰۱۱ ميلادي صحنه ناآرامي بوده است. دمشق اعلام کرده است که قانون‌شکنان، خرابکاران و تروريست‌هاي مسلح عامل ناآرامي و خشونت‌هاي مرگ‌بار در اين کشور هستند.
 
دولت سوريه همچنين اعلام کرده است که ناآرامي‌ها از خارج از اين کشور سازمان‌دهي و هدايت مي‌شود و علاوه بر آن گزارش‌هايي وجود دارند که نشان مي‌دهند شمار زيادي از شبه‌نظاميان مسلح از اتباع خارجي هستند.
 
رئيس جمهور سوريه اول آگوست در سخناني تاکيد کرد اين کشور درگير يک نبرد حماسي و مهم» شده است که سرنوشت ملت سوريه را تعيين خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار